4e Reisverhaal.

15 oktober 2017 - Tenerife, Spanje

Hee allemaal!

Hier weer een kleine update! Veel plezier met lezen :)

Zaterdag/ Sabado 07 10 2017

Vandaag was het dan zover! De duikexcursie met Kamilla! We moesten om 10.00 uur bij de duikwinkel verzamelen. Daar aangekomen waren er 2 andere meiden en een jong stel die ook de excrusie gingen doen. De 2 andere meiden kwamen uit Roemenie maar wonen nu in Londen omdat ze daar studeren. We raakten aan de praat en leerden elkaar kennen. Uiteindelijk gingen we met de bus naar het strand. We stopten bij een stenen pad over het water. Hier moesten we via een trap de zee in en we gingen duiken bij dat stuk in de buurt. We hadden verwacht dat we met de boot eerst een stuk de zee op gingen maar dat gebeurde dus niet. Kamilla en ik mochten als eerste omdat ik om 15.00 uur moest werken in de receptie. 1 van de Roemeense meiden heeft een filmpje gemaakt toen ik te water ging en de rest van het pak aan kreeg, dit filmpje is toegevoegd. We kwamen er alleen later achter dat er ook een half naakte vrouw in beeld komt, sorry hiervoor haha. Toen we uiteindelijk na alle uitleg onder water gingen, was het een prachtig zicht. We zagen vissen en planten en oude wrakken. Het was erg mooi! We hebben ook onderwaterfoto’s gemaakt, de man zou ze naar mij mailen maar tot op heden nog niks ontvangen ☹. De rest van de foto’s is toegevoegd.

Om 15.00 uur moest ik werken in de receptie tot 23.00 uur. Ik heb hier voor het eerst mensen ingecheckt! De incheck ging goed en dit mag ik dus vaker doen. Om 23.00 uur ben ik naar huis gegaan en klaargemaakt voor een avondje uit! We zijn weer naar Beach club Andana geweest en zoals gewoonlijk was dit erg gezellig.

Zondag/ Domingo 08 10 2017

Werken 10.00 – 18.00 Receptie. Met een mislukte glimlach en erge hoofdpijn achter de Receptie staan. Deze dag duurde zo lang! Gelukkig kon ik bij veel taken die ik moest doen even zitten (a). Ik heb vandaag ook weer veel mensen ingecheckt! Dit ging heel goed. Het uitchecken mag ik volgens mij niet doen, omdat het hoofd van de Receptie (Pino) niet wil dat de stagiaires iets met geld te maken hebben. Zelfs als mensen vragen om 20 euro te wisselen moet ik het geld geven aan een collega en die wisselt het om. Maar voor de rest mag wel veel dingen doen gelukkig. Toen ik vrij was ben ik meteen gaan slapen, ik had wel wat slaap in te halen namelijk [oepsiee].

Maandag/ Lunes 09 10 2017

Werken 13.00 – 21.00 Porteria. Als wij vanaf het hotel of ons appartement naar de boulevard, winkels, restaurants, strand en zwembad willen, moeten we ongeveer 10 minuutjes naar beneden lopen. Dit kan met de trap of een stijle weg omlaag. Soms lopen we omlaag en nemen we de taxi terug omhoog (lui). Vandaag ging ik boodschappen doen om ongeveer 10.00 uur en ik liep naar de grootste supermarkt die ze hier hebben. Ze hebben er ook nog 1tje heel dichtbij ons appartement waarbij je niet naar beneden hoeft, maar die heeft niet zon groot assortiment als de ‘Hyperdino’. Natuurlijk met veel meer boodschappen dan ik wou kwam ik de supermarkt uit en besloot dit keer te lopen omhoog. Met 2 zware tassen omhoog gesjokt in de brandende zon. Supermoe toen ik eindelijk bij het appartement aankwam, maar ook voldaan.

S’ middags gewerkt in de Porteria. Het was een erg rustige dag vandaag. We hebben 2 of 3 check-outs gehad en 4 check-ins. Gelukkig heb ik met veel mensen even een praatje gemaakt. Altijd even gezellig. Aan het einde van de dag gaf Donato (1 van de oudere mensen in Porteria) mij nog 4 euro fooi voor vandaag. Erg lief want volgens mij had hij zelf ook niet zoveel omdat er maar zo weinig mensen waren aangekomen.

Dinsdag/ Martes 10 10 2017

Werken 13.00 – 21.00 Porteria. Na 1,5 uur in de llebanteria gewerkt te hebben, ging ik naar de ingang van het hotel. Hier aangekomen hoorde ik van Theo (die moest ik overnemen) dat het best druk was en dat er de hele tijd wel wat te doen was. Ik was meteen blij. Nu hoef ik tenminste niet de hele tijd stil te staan. Er kwamen veel gasten aan en er waren ook nog een paar check-outs. Ik had inderdaad de hele tijd wel iets te doen. Hopen dat dat morgen ook zo is 😊 Na het avond eten moest ik de brieven voor de gasten naar hun kamer brengen. Dit keer was het een heel pakket :O !! (zie foto). Wat bleek nou? Het hotel had ineens besloten dat het wifi gebruik van ZONDER wachtwoord en inlogcode naar MET wachtwoord en inlogcode moest veranderen. Ik moest dus naar elke kamer waar gasten waren een brief brengen met de uitleg hierover. Om 18.30 uur ben ik hiermee begonnen en om 20.15 uur was ik klaar. Gelukkig hoefde ik nog maar 3 kwartier te werken en dan was ik vrij. Ik had afgesproken met vrienden om daarna te gaan bowlen. Dit liep helaas anders dan verwacht. Rond 20.30 uur kwam Donato naar mij toe met het nieuws dat ik niet om 21.00 uur vrij zou zijn omdat er misschien nog 180 mensen zouden komen die hier in het hotel moeten overnachten. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar toen zag ik de serieuze blik van Donato. Ik ben het na gaan vragen bij de receptie en die vertelden me dat er een vliegtuig gecanceled was en dat alle passagiers dus in ons hotel moesten overnachten.. Ze wisten niet hoelaat de bussen hier zouden arriveren en wisten dus ook niet hoelaat ik naar huis kon *huil*. Daar gaat het avondje bowlen. Na erg lang wachten en niks doen kwamen de bussen er eindelijk aanrijden. Rijen mensen met 2 of 3 koffers stroomden naar binnen. De hele hal was vol. Ik ben bij de liften gaan staan en heb iedereen uitgelegd waar hun kamers waren en als ze nog wat wouden eten welke kant ze op konden gaan. Na 20 minuten was iedereen ingecheckt en in hun kamer of in de eetzaal. Het hotel heeft deze onverwachte grote groep mensen heel erg goed begeleid en verzorgd. De incheck en het verzorgen van het buffet liep vloeiend. Complimenten voor het hotel! Om 23.30 uur was ik vrij, ik heb 2,5 uur overgewerkt en als het goed is ben ik die morgen eerder vrij!

Woensdag/ Miercoles 11 10 17

Werken 13.00 – 21.00 Porteria. Ik werkte vandaag tot 15.00 uur met Donato en toen kwam Suso hem overnemen. Donato had me verteld dat ik vandaag om 19.30 uur naar huis kon en dat ik dan morgen om 09.00 uur mocht beginnen i.p.v. 08.00 uur. Zo zijn de 2,5 uur overuren ook weer gecompenseerd. Ik vond dit een goeie regeling. Helaas was Susu het er niet mee eens. Als ik om 19.30 uur weg zou gaan, was hij alleen in de deur. Als er dan bijvoorbeeld een arrivel is, brengt hij de koffers van de gasten naar boven en staat er niemand in de deur. Stel dat er dan nog een arrivel is, is er niemand om ze te helpen. Ik moest van Suso dus gewoon blijven tot 21.00 uur. Suso zei dat ik dan morgen nog steeds om 09.00 uur begin en dat ik om 14.30 uur niet naar de llebanteria hoef, maar gewoon naar huis kan. Dit vond ik ook wel goed en ben vandaag gebleven tot 21.00 uur.

Donderdag/ Jueves 12 10 17

Werken 09.00 – 14.30 Porteria. Vandaag werkte ik weer met Donato. Ik vertelde hem dat ik gisteravond dus niet eerder naar huis ben gegaan en dat Suso zei dat ik vandaag niet naar de llebanteria hoef. Hier was Donato het dan weer niet mee eens… Maar uiteindelijk vond hij het goed en ben ik om 14.30 uur naar huis gegaan. Toen Yessie vrij was zijn we samen naar ‘Da Arianna’ gegaan en hebben een heerlijke (grote) pizza gedeeld. Daarna lekker gerelaxed op bed met mn favoriete serie (jullie weten inmiddels welke haha).

Vrijdag/ Viernes 13 10 17

Werken 08.00 – 16.00 Porteria. Vandaag weer een normale dag in de porteria. Het was gelukkig een drukke dag en er was veel te doen. Ik werkte vanaf 08.00 uur met Donato en om 11.00 uur kwam Suso. De tijd ging snel voorbij omdat er veel te doen was. Ik maakte ook leuke praatjes met gasten. ’s Avonds gingen Kamilla, Theo, Yessie en ik minigolven. Vorige week zaterdag had Theo voordat we uitgingen een Mojito cocktail gemaakt (foto is toegevoegd). Toen de groep ging bowlen hebben ze een afspraak gemaakt dat elke week iemand anders een cocktail maakt. Toen wij dus gingen minigolven hebben we afgesproken dat de verliezer de cocktail voor morgen moet maken. En je raad het al, ik was superslecht en heb verloren ☹ Yessie heeft gewonnen met 80 punten, Theo & Kamilla hadden een gedeelde 2e plek met 90 punten en ik had verloren met 102 punten. Nog niet zo heel slecht gelukkig.

Zaterdag/ Sabado 14 10 17

Vrij! Heerlijke vrije dag vandaag. Uitgeslapen en ’s middags met Yessie even de stad in geweest en een paar dingen geshopt. Ik heb niet zo goed op mijn geld gelet en had niet zo heel veel meer over toen we thuis kwamen (shopaholic). En ik moet de ingrediënten voor de cocktail nog kopen, en de entree en drankjes voor tijdens het uitgaan ook. Ohjeej, wat nu. Gelukkig ben ik zo slim geweest om al mijn fooi wat ik tot nu toe heb verdient apart te houden. Ik pakte mijn fooientasje en begon te tellen. Er zat al 60 euro in!! Ik baalde dat ik het nu moest gebruiken maar als ik mijn loon heb stop ik het weer terug in het tasje. Ik ben naar de supermarkt gegaan en heb de ingrediënten voor de cocktail gehaald. Ik wil graag de ‘Strawberry crush 43’ cocktail maken. Thuis heb ik vodka, licor 43, 7 up, aardbeien en limoens samengevoegd en de cocktail gemaakt. De cocktail was lekker zoet maar een beetje aan de sterke kant.

Toen ik vorige week zaterdag achter de receptie stond kwam een Nederlands stel inchecken. Toen even met ze gepraat en sindsdien elke dag wel even contact gehad. Vanmiddag had de man mij gevonden op facebook en een berichtje achter gelaten op mijn profiel. Het bleek Rob van Zomeren te zijn. Een bekende RadioDJ, heeft gewerkt bij Veronica en is nu werkzaam bij Radio10. Heel aardige man. Toen we s’ avonds naar het hotel liepen (vanaf hier gaan we altijd met de taxi) kwamen we Rob en zijn vrouw Patricia tegen. We hebben nog even lang gepraat en voortaan gaan Yessie en ik naar Radio10 luisteren haha. We zijn met de taxi naar de club Limbo gegaan en hier was het natuurlijk weer super gezellig.

Zondag/ Domingo 15 10 17

Vrij! Niet heel erg veel gedaan vandaag. Uitgeslapen en seizoen 5 van Flikken afgekeken. Yessie, Theo en ik hadden gisteren al afgesproken dat we s’ avonds naar het strand zouden gaan. Daar zijn we geweest en we hadden onze donut zwemband meegenomen. We hebben gedreven op de golven en dit was erg verfrissend.

Dit was weer een verhaal van de afgelopen dagen. Tot de volgende keer!

xoxoxo.

1. Je vader:
    16 oktober 2017
    Ziet er allemaal weer heel gezellig uit Rosanne..! leuk voor je, en duiken!! hele belevenis zeker...! geniet er van hé weer leuk je 4e verslag..
  2. Je jongste zusje:
    17 oktober 2017
    Heeeeel leuk weer! Ik moet elke keer zo lachen om jou hahaha. Mooie foto's! En superleuk dat je elke keer bekende Nederlanders tegen komt. Loveyou xxxx
  3. Opa:
    19 oktober 2017
    Fijn meisje,ga zo door.
  4. Sabrina Vader (HBS):
    24 oktober 2017
    Hoi Rosanne,

Wat ontzettend leuk dat ik je stage-avontuur mee mag volgen via deze blog! Ik vind het super te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet (en leer) zoveel mogelijk ;-)

Groet, Sabrina
  5. Jessica: