9e Reisverhaal! --

17 december 2017 - Tenerife, Spanje

Heee Allemaal!

Er zijn ondertussen weer een boel dingen gebeurd hier in Tenerife, die ik graag met jullie wil delen. Veel leesplezier en vergeet niet de foto's te bekijken :D

Maandag/ Lunes 04 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Oepsie, het is nu 13 december dat ik dit typ en ik ben eigenlijk een beetje vergeten wat er deze dag allemaal gebeurd is..  Ik heb niet meer elke dag bijgehouden omdat ik mama op bezoek kreeg! Dus had niet heel veel tijd ervoor. Vandaar dat ik nu van elke dag een beetje herinneringen terug probeer te krijgen.. Het kan dus zijn dat sommige dagen erg kort worden qua inhoud.

Wat ik nog wel weet van deze dag, is dat het van een stralende vrolijke dag in één klap veranderd is in een donkere duistere dag… Ik ben namelijk vermoord ☹☹☹☹☹ En lig nu uit ‘The Killing Game’. Het ging namelijk zo. Het was een uurtje of 4 en Theo zou moeten thuiskomen van het werk. Om 17.00 uur, was hij er nog steeds niet! :O Dit vonden wij wel vreemd maar hebben er niet meer over nagedacht. Toen Ivana en ik om 18.20 naar het werk liepen en bijna bij de security gate waren, zei ik nog tegen Ivana; Wat nou als hij hier gewoon ergens verstopt zit, je weet het maar nooit met hem… Ik twijfelde nog om de security gate binnen te gaan, maar Ivana begon een heel gesprek en toen ben ik maar met haar meegelopen naar binnen. Ik was nog geen 2 seconden binnen, en Theo kwam er aangerend met een banaan in zijn handen!! Gelijk wist ik wat er aan de hand was! Hij moest me vermoorden met een banaan in de securitygate … Ik baalde zo! Maarja niks meer aan te doen. Ik hoop nu in ieder geval dat hij het spel NIET wint ghehe.

Dinsdag/ Martes 05 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 21.00 uur Restaurant.

Eehm tsja. Alles van vandaag vergeten haha. Volgens mij heb ik mijn koffer alvast ingepakt voor als mama morgen komt, en mijn kamer opgeruimd in de middag dat ik vrij was.

Woensdag/ Miercoles 06 12 17

Werken 7.30 – 11.30 uur Restaurant. ’s Ochtends samen met Kamilla gewerkt en tijdens het werk sudokus gedaan. Het wordt steeds weer wat drukker in het restaurant dus we hebben weer meer dingen te doen. Dat scheelt wel want dat maakt het leuker.

’s Middags heb ik nog even gerelaxt thuis en om 18.30 uur ben ik naar de bushalte gegaan en heb ik mama opgehaald! Wat was het goed om haar weer te zien. We zijn eerst naar mijn hotel gelopen om wat dingen te regelen die we willen gaan doen. We hebben voor vrijdag een tripje naar de vulkaan geboekt en voor zondag een reservering gemaakt in het Thaise Restaurant. Daarna zijn we naar het hotel gelopen waar mama een kamer had geboekt. We hebben even onze spullen uitgepakt en zijn naar het Italiaanse Restaurant ‘Vicolo’ (waar ik wel eens vaker heb gegeten met mijn vrienden) gegaan.

Donderdag/ Jueves 07 12 17

VRIJ! Samen met mam naar het stadje ‘La Orotava’ gegaan met de bus. Dit ligt eigenlijk tegen Puerto de la Cruz aan en was dus erg dichtbij. Het was een erg gezellig en mooi stadje. We zijn naar een paar winkels gegaan want ik heb een jurk en schoenen nodig voor het grote kerstfeest van het hotel volgende week vrijdag. Dit is een diner + feest voor alle medewerkers van; Loro Parque, Siam Parque, Steakhouse Brunelli’s, Hotel Botanico en nog een ander hotel die mijn baas ook beheert. Helaas mogen wij (stagiaires) niet naar het diner toe, omdat we niet langer dan een halfjaar in het hotel werken. Maar we mogen wel naar het grote feest toe wat daarna gehouden wordt! Ook kunnen we vrijwilligers zijn op het feest om tijdens het diner de cadeautjes aan de medewerkers te geven. Daar heb ik me voor aangemeld en daar lezen jullie nog meer over in de volgende dagen.

Nadat we een jurk + schoenen en een aantal kerken (mam moet er natuurlijk wel een paar hier in Tenerife gefotografeerd hebben) gekocht en bezocht hadden, gingen we met de bus weer terug naar Puerto. Tegen etenstijd zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje. We kwamen bij de kebabboer uit. Ik had hier zo’n zin in omdat ik het al zo lang niet heb gehad hier en dit de eerste zaak is die ik hier op Tenerife tegenkom. We hadden allebei een menu döner kebab besteld. Toen het na lang wachten eindelijk kwam, viel dat van mij wat tegen. De saus had een hele rare smaak en de kebab was koud ☹ Toen we de bon kregen stonden er ook 2 verschillende dingen op terwijl we hetzelfde hadden besteld! Of mijne daarom zo raar smaakte weet ik niet maar ik ga er in ieder geval niet nog een keer heen.

Vrijdag/ Viernes 08 12 17

Vandaag extra vroeg opstaan! We hebben namelijk een excursie geboekt naar de vulkaan! Om 7.55 uur moesten we voor bij Hotel Botanico staan om opgepikt te worden door de excursie bus. Toen we instapten zat de bus al zo goed als vol dus hoefden wij niet meer langs allemaal andere hotels om mensen op te pikken want dat was al gebeurd. Onderweg naar de vulkaan dacht ik nog even de oogjes dicht te doen maar dat werd hem helaas niet omdat de excursie mevrouw de hele tijd door de microfoon zat te praten. Het was dan wel een beetje interessant dus dat scheelde alweer. Ik wou gewoon even lekker dommelen maar daar kwam niks van terecht ;(. Aangekomen bij de vulkaan gingen we met de Teleferico naar boven. Daar was het superkoud! 4 graden. We waren wel goed voorbereid want mam had haar winterjas mee en ik had 2 leren jasjes over elkaar aan getrokken. Het uitzicht was weer prachtig! Een erg mooie ervaring om daar boven op de hoogste berg van Tenerife (en heel Spanje!) te staan.

Toen we weer op de terugweg zaten dacht ik dat de excursie mevrouw nu wel wat minder zou praten door de microfoon zodat we even onze oogjes dicht konden doen. Dat had ik helaas mis. Ze begon weer hele verhalen door de microfoon. Maar gelukkig na een halfuurtje zei ze dat je wel moe werd van de excursie en dat het nu even tijd was om uit te rusten, en ze legde de microfoon weg. Ein-de-lijk.

Toen we rond 13.00 uur weer bij ons hotel waren hebben we nog even heerlijk in de zon bij het zwembad gelegen. Rond 15.00 uur zijn we nog even de stad in geweest en heb ik mam de boulevard laten zien. ’s Avonds hebben we gegeten bij het Tapas Restaurant. We kregen een Tapas mix voor 2 personen en ze waren heerlijk! Behalve 1 schaaltje, daar zat een soort mossel in. Mam en ik hebben onze grenzen verlegd en voor ons beide was het geen succes. (Het filmpje komt later nog, aangezien het een opdracht was van Hilde, om een compilatie van Grenzen Verleggen te maken met 10 verschillende mensen. Inmiddels zit ik op 6! 😉).

Uitleg ‘Grenzen Verleggen’:

Je hebt het ons (Hilde, Wendy en ik) vast wel eens zien doen, Een filmpje maken terwijl we eten proeven wat we nog nooit in ons leven hebben gehad. En daarna de uitslag geven door middel van een duim omhoog of een duim omlaag. Deze traditie begon een paar jaar geleden op een feestje als grapje, maar is uitgegroeid tot onze familie traditie.  Veel vrienden hebben wij al overtuigd om ook mee te doen en onze laptops staan vol filmpjes. Jullie moeten nog even wachten om de Tenerife compilatie te zien want die kan ik pas uploaden als ik 10 filmpjes heb. Wij houden de traditie er in ieder geval in en hopelijk later onze kinderen ook haha.

Zaterdag/ Sabado 09 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vandaag moest ik helaas gewoon werken, aangezien op de zaterdag alle drie de restaurants open zijn. Dus op de zaterdag moeten we alle drie werken. We waren wel mooi vroeg klaar omdat we tijdens het buffet uitruimen met zijn drieën zijn dus dat gaat een stuk sneller.

In de middag hebben mijn vriendinnen en ik een fotoshoot gedaan samen met mam. We waren met Kamilla, Ivana, Lea, Linda en ik. Helaas kon Yessie er niet bij zijn want haar vriendinnen uit NL waren hier en die hadden al dingen gepland samen. De andere meiden moesten werken dus konden het ook niet redden. We waren in de Botanische tuinen en hadden erg veel lol. De foto’s van de shoot zijn erg goed gelukt en ik heb er hier een paar toegevoegd bij de afbeeldingen.

Natuurlijk moet ik samen met mama ook wel een keer bij mijn favoriete restaurant hebben gegeten. Dus na de shoot zijn we naar ‘Da Arianna’ gegaan en hebben daar een heeeerlijke pizza gehad. We waren met zijn allen want iedereen had wel zin in een pizzatje/pastatje.

’s Avonds heb ik gewerkt in het Italiaanse Restaurant il Papagallo. Het was niet zo heel druk dus ik mocht eerder beginnen met het ontbijt samen met Kamilla en Ivana. We waren rond 21.30 uur vrij. Toen ben ik nog even langs mijn appartement gegaan om wat spullen op te halen en mee te nemen naar mams hotel. Toen ik bij mijn appartement aankwam waren Yessie en haar vriendinnen daar ook. Het was erg leuk om ze te ontmoeten. 1 van haar vriendinnen (Sterre), zit in Leeuwarden op school, waar ook 2 van mijn vriendinnen op school zitten! Dus Sterre had een kadootje voor mij meegenomen vanuit Nederland! Ik heb een superlieve kaart gekregen van mijn vrienden uit Coevorden! Ik had het totaal niet verwacht en was een superleuke verrassing. Ook zaten er 2(!) droge worsten (die ik al zoooolang niet heb gehad, echt lekker), een chocolade letter en pepernoten bij! Superlief van jullie, toppers!

Zondag/ Domingo 10 12 17

Werken 7.30 – 11.30 uur Restaurant. Vandaag hoef ik alleen de ochtend te werken. Ik heb met Ivana geregeld dat zij de avond voor mij werkt. Volgende week komt haar vriend en dan werk ik een paar avonden voor haar. Dit komt voor ons beiden erg goed uit.

Na het werk ben ik weer naar mam gegaan en hebben we heerlijk bij het zwembad van het hotel in de zon gelegen en gerelaxed. Rond een uurtje of 4 gingen we richting de airport Noord, om vliegtickets te boeken naar Madrid. Ik moet namelijk nog steeds een keer naar Madrid voor het aanvragen van een nieuwe ID kaart, en woensdag 20 december is het eindelijk zover. Ik ga in 1 dag op en neer en kan een heel klein beetje van de mooie stad verkennen.

’s Avonds zijn mam en ik uit eten geweest in het Restaurant Oriental, in ons hotel. Ik had geen idee wat ik moest verwachten.. Ik wist alleen dat het eten pittig kon zijn. Mijn collega’s  van Oriental waren superlief en aardig en we kregen een glaasje cava van het huis. Ook kregen we een soort loempiatje als voorafje. Deze was heerlijk!! Ik dacht dat ik nooit loempia’s lustte, maar deze was geweldig. We wisten nog niet echt wat we moesten bestellen en hoorden van Ivana (die was op dat moment aan het werk) dat het speciale offer van de dag kip met currysaus was. Toen Jan er aan kwam om onze orders op te nemen waren we er nog niet uit. We wilden wel graag het menu van de dag maar niet te pittig. Toen kwam Jan op het geniale idee om 2 verschillende soorten kip te nemen. Zo gezegd zo gedaan, we kregen 2 verschillende bakjes met kip in saus. Het eerste bakje was met gele curry en stukjes kip, ananas en pinda’s erin, dit was echt superlekker! Nieuwsgierig proefde ik het andere bakje met gegrilde groenten, rode curry en kip. Deze was pittig maar ook superlekker. Nu is dit ook wel een heel luxe restaurant dus alles is ook goed klaargemaakt. Als ik terug ben in NL ga ik gelijk op zoek naar goede Thaise restaurants.

Maandag/ Lunes 11 12 17

Werken 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Helaas, de daagjes samen met mam zitten er weer op. We hebben samen ontbeten in het hotel en daarna heb ik haar op de bus gezet en uitgezwaaid. Het waren super daagjes samen!

Toen ik thuis was heb ik de was gedaan en even wat dingen opgeruimd en alle foto’s uitgezocht.

’s Avonds heb ik gewerkt in Oriental. Mijn collega’s vonden het erg leuk dat wij gisteravond daar uit eten zijn geweest. Niet zoveel stagiaires doen dat. Maar ik denk dat ik tegen het einde van mijn stage daar NOG een keer ga eten haha. Zo geweldig vond ik het.

Dinsdag/ Martes 12 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vandaag heb ik 2 erg gezellige Nederlandse vrouwen ontmoet. Ze hebben altijd lol en maken altijd een praatje. Zo dus ook vanochtend met ons tijdens het ontbijt.

’s Middags ben ik de stad in geweest met Kamilla en Ivana om een kadotje voor Theo te kopen omdat hij zaterdag weg gaat. Ik heb hem een tijdje geleden mijn Bucketlist boek laten zien (niet de ene met opdrachten voor hier in Tenerife, maar een andere, met 500 opdrachten in NL en over de wereld). Hij was gelijk geïnspireerd en zei dat hij ook zoiets wou gaan maken en dat hij al precies wist met wie hij dat ging doen. Zo kwamen wij op het idee om alvast een bucketlist voor hem te kopen en er al een paar opdrachten in te zetten voor hem. Dit gaan we zaterdag geven als hij weggaat.

’s Avonds moest ik werken in het Italiaanse Restaurant il Papagallo. Voorheen zaten ze op de eerste verdieping van het hotel met een buitenterras. Hier hadden ze binnen een 10tal tafels en buiten nog 30 tafels. Maar de temperaturen hier veranderen. ’s Avonds koelt het sneller af naar 14 graden. Om dan nog mensen buiten te laten dineren is niet verstandig. Daarom is het Restaurant naar de benedenverdieping van het hotel verhuisd. Elke winter doen ze dit. Ik was heel erg benieuwd hoe het er uit zou zien en hoe groot het is enz. Toen ik er kwam zag ik wel 50 tafels staan. Het was super groot! Toen keek ik op de lijst met reserveringen en zag ik dat de lijst zowat helemaal vol stond! Ik dacht; neeee hea, heb ik weer. Ik werk ook nog eens met Suzanne die totaal niet met stress om kan gaan ☹ In Oriental en Parilla, schrijven de leidinggevendes achter de gereserveerde namen, de tafelnummers waar ze aan komen te zitten. Dit is volgens mij vrij logisch en ook heel praktisch voor tijdens het werk. Zo kun je precies zien welke tafels nog vrij zijn als er gasten komen die geen reservering hebben. Maar zoals je al verwacht, doet Suzanne dat nooit… Ze zoekt een paar namen uit de lijst op en zet daar een tafelnummer bij.. De halve lijst was niet voorzien van tafelnummers. Om 18.30 uur gingen we open en om 18.35 uur waren er al zo’n 11 tafels bezet. Ik moet altijd de gasten naar een tafel brengen en hun de menukaarten geven. Als ik zie dat ze geen tafelnummer hebben, zoek ik eerst rond naar een vrije tafel en kijk of die nog niet gereserveerd is, daarna schrijf ik het tafelnummer op het papier en daarna breng ik de gasten naar de tafel. Zo hou ik overzicht en weet ik precies welke tafel er vrij is en welke niet. Maar omdat het de eerste 5 minuten zo druk was, moesten collega’s mij helpen met mensen naar de tafel brengen en je raad het al, ze schreven NIKS op ☹. Pfff ik was het hele overzicht alweer kwijt en Suzanne bleef maar doorgaan met mensen random aan tafels zetten zonder aan mij te vragen of de tafel gereserveerd is of niet. En dan komt ze later naar mij toe, en zegt, ‘Rosanne, je hebt die mensen aan de verkeerde tafel gezet’. Aaaarghhhh, dan word ik zo boos en denk; Mens, als je nou gewoon fatsoenlijk de tafelnummers op papier schrijft voor alle reservaties dan was je een stuk minder gestresst en een stuk aardiger. Maar dat zeg ik natuurlijk niet, want ik ben een voorbeeldige stagiaire en doe wat er mij gezegd wordt.

Zo, alle frustraties zijn eruit. Hopelijk is het de volgende keer minder druk en kan Suzanne ook weer even lekker ontspannen. Want dat is ze wel nodig…

Woensdag/ Miercoles 13 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant.  Vandaag niet heel erg veel bijzonders gebeurd. Een rustig dagje werken. In de middag nog een keer de stad in geweest dit keer met Ivana en Theo. We hebben wat foto’s uit geprint, en overlegd om vanavond met elkaar te gaan pokeren of weerwolven. Uiteindelijk is het weerwolven geworden! Woehoeee eindelijk gaan we mijn lievelingsspel een keer spelen. We waren alleen met zijn 7en in totaal dus we deden soms met 1 weerwolf en soms met 2. Het was supergezellig! Alleen ben ik helaas geen 1 keer de weerwolf geweest :O. De rest allemaal wel. Maar nu weten ze alleen hoe ik speel als een burger en niet als een weerwolf, voor de volgende keer is dat wel handig ghehe.

Voor de mensen die weerwolven niet kennen, het is een lang verhaal om uit te leggen. We moeten het gewoon maar een keer spelen 😊

Donderdag/ Jueves 14 12 17

Werken 18.30 – 22.30 uur Restaurant. EINDELIJK uitslapen! Kan me niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat ik echt goed heb uitgeslapen. Elke keer moest ik of vroeg werken of ik ging leuke dingen met familie/ vrienden doen. Ik had dus geen wekker gezet en werd rond 10 uur wakker. De rest van de middag even lekker rustig aan gedaan en ’s avonds gewerkt in het Thaise Restaurant.

Vrijdag/ Viernes 15 12 17

Werken 7.30 – 10.30 uur Restaurant. Vanochtend een kort dagje gewerkt. We hoefden namelijk het buffet van het ontbijt vandaag niet uit te ruimen. Omdat Kamilla en ik beide vanmiddag/vanavond tijdens het kerstpersoneelsfeest als vrijwilligsters helpen. Na het werk heb ik geluncht en daarna gedouchet en alvast klaargemaakt voor vanavond. Ik heb samen met Yessie en Theo eten besteld van Da Arianna. Dit keer geen pizza maar lasagne (goed hea!). Om 7 uur ging ik samen met Lea, Linda en Paloma richting het Hotel Aquilas (hier werd het personeelsfeest gehouden). Daar aangekomen moesten we in hokjes vol met kadootjes staan (zie foto). Het was de bedoeling dat we die kadootjes rond een uurtje of 11 uit zouden delen aan onze collega’s. Rond 20.00 uur kwamen de eerste gasten binnen. Het diner begon om 21.00 uur. Het feest was voor iedereen die minimaal 6 maanden een vast contract heeft bij Hotel Botanico, Loro Park, Siam Park, Brunelli’s of andere bedrijven van Mr Kissling. De grote zaal stond vol met tafels en zag er erg mooi uit (zie foto). Het liep alleen erg uit en we konden pas beginnen met de kadootjes uitdelen om 23.30 uur. Om 00.00 uur gingen alle gasten dansen en wij wouden ook graag dansen en feest vieren. Helaas hadden we nog heel veel kadootjes liggen… Maar om 00.30 uur kwam onze leidinggevende en die zei dat we ook konden gaan. Het was een superfeestje en na het feest zijn we nog door gegaan naar de club ‘Blanco’.

Zaterdag/ Sabado 16 12 17

VRIJ! Gelukkig heb ik een dag vrij gekregen voor vandaag anders zou ik om 07.30 al met mijn blije bakkes bij het ontbijt moeten staan haha. Omdat ik vrijwilligster was op het kerstfeest kreeg ik als tegemoetkoming een dag vrij. Waar ik heeel blij mee was want ik was zo moe en lamlendig. Heb de hele dag ook niks gedaan.. Een paar films gekeken en een beetje op bed gelegen, oepsieee. Maar het feest was meer dan geslaagd en daar gaat het om :D

Zondag/ Domingo 17 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vanochtend samen met Kamilla bij het ontbijt gestaan en de tijd vloog gelukkig voorbij. Momenteel veel gasten in het hotel en dus veel voor ons om te doen. Ik heb net even opgeruimd en schoongemaakt en ben nu weer aan het relaxen en deze blog aan het afronden. Vanavond werk ik in het Oriental Restaurant omdat de 2 gezellige Nederlandse dames daar ook gaan eten. Ze hebben gevraagd of ik ze kon bedienen dus ik hoop dat Jan dat goed vindt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was weer een blog! Toen ik hem aan het typen was dacht ik opeens ergens aan. Ik ga namelijk bij de volgende blog een soort quizje bij jullie doen, om te kijken of jullie alles in mijn blogs goed doorlezen ghehe. Dus bereid je maar vast voor, bij de volgende blog komt er een PRIJSvraag! Jaa, ik ga namelijk onder de winnende antwoorden een prijsje verloten, die diegene als ik terug ben in Nederland ontvangt. [Als je je verveeld en je je een beetje wil voorbereiden, kijk dan nog eens goed naar de vorige blogs, en ja, alle 8 😉]

1. Bert:
    17 december 2017
    Moet een makie zijn heb alles gelezen.
  2. Marion:
    22 december 2017
    Mooie fotos roos je ziet er goed 😘
  3. Je vader:
    24 december 2017
    Prachtige verhalen weer! met ups en downs...altijd leuk om te lezen! en suprrr mooie foto's.. Hey meid, nog veel plezier.. geniet er nog maar van, want je bent zo weer hierrr...! Kus van joen papuhhh...xxx
  4. Karin meijers:
    30 december 2017
    leuk verhaal weer Rosanne,
    en spannend een spel zal kijken of ik nog wat weet,
    ben bang van niet ha ha
    en weer prachtige fotos,
    nog een maandje Rosanne het schiet op,
    maar heel veel ervaring rijker.
    tot volgend jaar
    liefs karin
  5. Jessica:
    12 januari 2018
    hahaha vermoord met een banaan door theo lees ik nu. ja beetie laat he.. (prijsvraag) achteraf weet ik het wel weer. ik ben n beetie vergeetachtig.