Laatste Reisverhaal + Opdracht.

31 januari 2018 - Tenerife, Spanje

Haai allemaal!

Hierbij alweer de laaste blog :(
Wat is de tijd snel voorbij gegaan!
Ik heb in ieder geval heel erg genoten en een onvergetelijk tijd gehad.
Veel leesplezier!

Maandag/ Lunes 15/01/2018

Werken 8.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag was er veel werk te doen op de administratie. Dat komt omdat het natuurlijk weer weekend is geweest, dus moet al het werk van de zaterdag en de zondag nog ingehaald worden. Ik ben daarom de hele dag bezig geweest en was om 16.00 uur nog niet klaar. De tijd vloog voorbij en voor ik het wist was ik alweer vrij.

Als jullie mijn vlog op youtube hebben gezien, dan weten jullie dat ik zaterdag al flink geshopt heb in Santa Cruz. Maar ik heb al een hele lange tijd afgesproken met Ivana en Yessie, dat we nog een keer naar Al Campo zouden gaan om te shoppen. Dat is dus vanavond. Ik was er alweer bang voor dat ik wéér met handen vol thuis zou komen, maar dat viel gelukkig mee. 2 jurkjes maar! Dat valt nog mee. Er waren ook al heel veel kleren weg uit de winkels. Dat komt omdat ze een supergrote kortingenmaand hebben. Tot wel 80%!! Echt niet goed voor mij dus...

Dinsdag/ Martes 16/01/2018

Werken 8.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag het werk van gisteren afgemaakt en daarna nog een aantal opdrachten gedaan. Het ging allemaal z´n gangetje.

´s Avonds zijn Kamilla, Ivana, Yessie en ik uit eten geweest bij het Tucan Restaurant. Hier zijn we op 2e kerstdag ook geweest en het eten was toen heerlijk! “Daar moeten we voordat we weggaan, ook nog naar toe!” Zeiden we toen. Nou dat was dus vanavond! Ik nam weer hetzelfde als de vorige keer omat het toen zo lekker was! En dat was het vanavond gelukkig ook weer! Het was een hele gezellige avond.

Woensdag/ Martes 17/01/2018

Werken 8.00 – 16.00 uur Administratie. Joehoeee vandaag kwam mijn paspoort binnen!! Wat een opluchting! Nu kan ik eindelijk tickets boeken naar huis toe!

Dat is ook wat ik s´ avonds gelijk gedaan heb. Aankomende maandag om 10.50 uur vlieg ik weer richting Nederland!

Donderdag/ Martes 18/01/2018

Werken 8.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag was het superrustig op werk. Ik heb wel 3 keer gevraagd of ze iets voor mij te doen hadden. En steeds kreeg ik een reactie dat ik eventjes moet wachten. Gisteren was dat ook al een beetje zo trouwens, ik ben toen begonnen met mijn schoolopdracht afmaken haha. Ik dacht ik moet toch wat! Vandaag ben ik daar maar weer mee verder gegaan en nu is ie al bijna af! Hoef ik dat ook niet meer in mijn vrije tijd te doen. #slim.

´s Avonds zijn we uit eten geweest in ons eigen hotel. In Restaurant Oriental. Ik was hier al een keer geweest en heb de meiden overtuigd om dat ook eens te doen. En natuurlijk vond ik het niet erg om een 2e keer te gaan omdat het eten zo verrukkelijk was! Yessie en ik hebben samen 2 verschillende soorten kip gedeeld en we kregen een bakje met nasi. Het was weer heerlijk. We kregen heel veel dingen van het hotel. Dat was zo lief! En de F&B Manager, die ons vanaf het begin van onze stage altijd heeft geholpen en altijd voor ons klaar heeft gestaan, bracht ons nog een fles wijn en zorgde ervoor dat alleen het hoofdgerecht hoefden te betalen! Superlief.

Vrijdag/ Viernes 19/01/2018

Werken 8.00 – 16.00 uur Administratie. Laatste werkdagje! Er was weer niet heel veel te doen op het werk dus ik heb maar weer mijn mail gecheckt, deze blog verder getypt en nog wat andere dingen gedaan. Rond 14.00 uur had ik met Yessie, Kamilla en Ivana afgesproken om langs alle afdelingen te gaan en foto´s te maken met onze collega´s zodat we ze nooit zouden vergeten. Nou we zijn de hele middag bezig geweest met foto’s maken en van iedereen afscheid nemen. Het was best moeilijk omdat we wisten dat we de mensen waarschijnlijk nooit meer weer zouden zien. Met onze vrienden gaan we natuurlijk afspreken, maar met de meerderheid van de collega’s niet.. Nu maar hopen dat ze er over een paar jaar nog steeds werken.  ’s Avonds hebben we met de stagiaires weerwolven gedaan! Het was super gezellig, ik ben alleen alweer niet de weerwolf geweest! Pfff.

Zaterdag/ Sabado 20/01/2018

Vandaag heerlijk uitgeslapen en weer verder gegaan met het inpakken van mijn koffer. Dit was natuurlijk een compleet drama want het paste allemaal voor geen meter.. ’s middags zijn we nog even naar het hotel gegaan om afscheid te nemen van de laatste mensen. En ’s avonds hadden we ons eigen goodbyedinner. We hebben dit gedaan bij da Arianna (natuurlijk). Daarna zijn we nog naar de karaoke bar gegaan! Het was een gezellige avond en een hele mooie afsluiting van onze tijd op Tenerife!

Zondag/ Domingo 21/01/2018

Vanochtend om 6 uur opgestaan om Kamilla op de bus te zetten. We namen afscheid van haar en gingen weer terug naar het appartement. We besloten niet meer te gaan slapen omdat we straks mogen ontbijten in het hotel! De normale gasten betalen hier 29 euro voor! Het was dan ook een heel uitgebreid ontbijtbuffet. We hebben heerlijk gegeten daar.

Yessie en ik hadden afgesproken om voor de laatste keer naar het strand te gaan. Gelukkig was het heerlijk weer (24 graden!!) en hebben we nog de hele middag in de zon gelegen. Ivana ging helaas niet mee want die had wat problemen met het inpakken van de koffer.

’s Avonds hebben we nog met zijn 3en pasta gegeten en hebben we nog even gerelaxed.

Maandag/ Lunes 22/01/2018

Vanochtend weer vroeg opgestaan. Dit keer was het 04.00 uur! We hebben Ivana naar de bushalte gebracht en zijn daarna weer teruggegaan naar ons appartement. Wederom gingen we niet meer slapen omdat we dan nog in het vliegtuig konden slapen. We bleven wakker en pakten onze laatste dingen in. Ik heb heel veel spullen laten liggen omdat anders mijn koffer niet meer dicht paste ☹. Maar goed, rond 6 uur liepen we richting de bushalte omdat we de bus van 6.20 uur namen. Toen we daar uiteindelijk inzaten stonden we een uur in de file… Maar die tijd rekenen ze gewoon mee in de reistijd want we kwamen gewoon op de normale tijd aan op het vliegveld. Toen we daar onze koffers afgaven stond er bij mij dat ik 9.5 kg te veel had! Ik schrok heel erg, ik wist dat ik een paar kilo te zwaar had maar zoveel :O De vrouw achter de balie zei wat tegen mij in het Spaans en ik verstond het niet heel goed maar volgens mij was het iets met betalen. Ik zei maar Si (Ja). Toen mocht ik gewoon doorlopen zonder iets te betalen! Wat een geluk.

Na onze 4,5 uur vliegen, kwamen we aan op Schiphol! Waar Jesse, Marion (Schoonmoeder), Maud en Hilde mij op stonden te wachten! Later, heb ik nog met de rest van de familie in Hoogeveen bij de Mac gegeten. Ik was erg blij om weer thuis te zijn. (Foto's zijn toegevoegd).

Daarbij is ook het einde gekomen aan mijn blogs. Misschien dat ik in de toekomst iets over mijn vakanties ga bloggen. Want ik vond het wel heel leuk om te doen, en zo hou ik ook de herinneringen voor later. Maar dat weet ik nog niet zeker. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het lezen van de blogs en het geven van de lieve en leuke reacties!

Ik heb ook de opdracht van Hilde voltooid! De opdracht was:

Maak een Grenzen Verleggen compilatie met 10 verschillende personen.

Nou dat is gelukt! Hier het filmpje!:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Karin meijers:
    31 januari 2018
    hey Rosanne,

ook je laatste verhaal gelezen,blijft leuk.
    mooi dat ik je al heb gezien en gesproken bij oma afgelopen zondag.

liefs karin