10e Reisverhaal + Opdrachen + PRIJSvraag!!

2 januari 2018 - Tenerife, Spanje

Hallo allemaal!

Hier weer een volgende blog plus een aantal opdrachten! En als jullie de vorige blog gelezen hebben, weten jullie dat er in deze blog ook een PRIJSvraag naar voren komt! Deze komt aan het einde van de blog, dus lees eerst deze blog maar even goed door, en als je uitgelezen bent, GA ER DAN MAAR VOOR.

Maandag 18 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vanochtend werkte ik samen met Yessie! Ze is deze week ook weer even in Restaurant teruggeplaatst. Silvia (stagebegeleidster) heeft te weinig stagiaires dus vandaar moeten er weer even een paar mensen die al een keer in restaurant gewerkt hebben, daar nog een keer werken. Het was erg gezellig met Yessie. Helaas gaan de 2 Nederlandse dames vandaag naar huis. Ze kwamen nog even langs ons en wouden nog even een fototje met mij (is toegevoegd). Daarna namen we afscheid en misschien zien we elkaar ooit nog in Nederland. ’s Avonds heb ik gewerkt in het Spaanse Restaurant Parilla.

Dinsdag 19 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vandaag weer gewerkt met Yessie tijdens het ontbijt. Toen we thuis waren heb ik even een powernapje gedaan. Vanavond hebben we namelijk de goodbye dinner van Lea & Linda. En daarna willen we nog even naar de karaokebar toe.

Eerst heb ik gewerkt in het Restaurant Pappagallo. Ik mocht rond half 8 ongeveer richting het ontbijt om dat klaar te zetten. Ik ben toen langs Yessie gegaan die in Parilla werkte, om te vertellen dat ik alvast naar het ontbijt mocht en om te proberen om haar mee te krijgen ghehe. Dat mocht dus waren we rond half 9 klaar met het ontbijt. Toen zijn we snel naar huis gegaan en hebben ons omgekleed en zijn toen naar het restaurant Vicolo gegaan. Lea en Linda zaten daar al op ons te wachten. De rest van de groep kwam er ook aan en we hebben samen gegeten. Na het eten zijn we met zijn allen naar de karaokebar gegaan. Daar hebben we natuurlijk een paar liedjes gezongen en geborreld. Ook kwamen daar 2 collega’s van de restaurants als verrassing. Ook hebben we veel Nederlanders gespot vanavond, en het is misschien raar om te zeggen maar ze maakten er allemaal een feestje van! De gekozen liedjes brachten echt een feeststemming en mensen (vooral wij) begonnen te dansen enz. Het was een topavond!

Woensdag 20 12 17

VRIJ! Na maar een paar uurtjes slaap is het zo ver. Ik ga vandaag naar Madrid! Om 04.30 uur ging mijn wekker. Ik was meteen wakker omdat ik wel een beetje zenuwachtig was. Ik was bang dat er straks weer iets niet goed is en dat ik weer niet kan vliegen. Maar gelukkig, toen ik aangekomen was op de luchthaven ben ik overal doorgelaten en om 07.15 zat ik in het vliegtuig onderweg naar Madrid. Toen ik daar aankwam was het 11.00 uur. In Madrid is het dezelfde tijd als in Nederland, een uur later dus. Ik kwam uit het vliegtuig en liep de airport in. Het was zo groot! Ik was aan het zoeken naar de dichtstbijzijnde uitgang zodat ik eindelijk een sigaretje kon roken (oepsieee). Daarna zag ik een informatiebalie en vroeg aan de medewerker of het makkelijker was om met de taxi naar de ambassade te gaan of met de bus/metro. Ze vertelde mij dat de metro makkelijker was. Ik kreeg een plattegrondje mee van alle metrolijnen en waar ik precies moest zijn en waar ik het beste kon uitstappen. De kaart was een grote puzzel voor mij. Uiteindelijk snapte ik het een beetje en ben richting het metrostation gelopen. Vanaf toen ging het eigenlijk heel erg goed. Ik ben 2 keer overgestapt in de goede metro’s en kwam na een tijdje op de plek van bestemming aan. Ook ben ik een paar keer een paar artiesten in de metro tegengekomen die gewoon spontaan hun gitaar/fluit/viool/trommel/ofnogietsspeciaals erbij pakten en wat begonnen te spelen. Ik had zoiets alleen nog maar op facebook gezien, maar tijdens mijn metroritje wel 3 keer! Blijkbaar is het heel normaal want bijna niemand vond het echt speciaal en keken een andere kant op in plaats van te luisteren.. Toen ik eruit moest heb ik maar een duimpje opgestoken om ze te laten weten dat ze het goed hebben gedaan haha.

Toen ik uit het metrostation kwam moest ik ongeveer nog 15 minuten lopen volgens mijn navigatie. Ik keek op mijn horloge en zag dat ik nog maar 10 minuten had totdat ik de afspraak had! Ik was de hele tijd op mijn metroplattegrond aan het kijken waar ik over moest stappen en bij welke halte ik er weer in moest en blablabla waardoor ik helemaal niet op de tijd heb gelet! Ik ben maar snel opzoek gegaan naar een taxi om me naar de plek van bestemming te brengen. Het was ongeveer 1 km en de taxi chauffeur vroeg gewoon even €5,00!! Afzetters. Maar goed, nu was ik wel op tijd bij de ambassade. Het gebouw was echt een wolkenkrabber! Volgens mij ben ik nog nooit in zon groot gebouw geweest. Ik moest naar de 36e(!) verdieping en heb de trap genomen! Nee grappie, nooit een keer haha. Ik ben met de lift gegaan en daar aangekomen hoorde ik iedereen Nederlands praten en zo wist ik dat ik op de goede plek was. Ik heb mijn paspoort aanvraag gedaan en na ongeveer een halfuurtje stond ik weer buiten. Ik moest erg nodig naar de wc maar helaas bij de ambassade hadden ze die niet voor gasten dus stuurde ze mij naar buiten en dan naar links. Ik ben daar naar toe gegaan en zag recht voor mij: De MacDonalds! Yessss. Daar heb ik even geluncht en daarna besloot ik weer met de metro richting de airport te gaan omdat de heenweg toch iets langer duurde dan verwacht. En ik kan maar beter op tijd op de airport zijn dan te laat. Onderweg naar het metrostation zag ik nog een leuke winkel en heb nog een sjaal en een jurk voor kerst geshopt! Het is ook de enige winkel die ik naar binnen ben geweest, maar zeker wel geslaagd (foto’s zijn toegevoegd).

Toen ik op de airport aankwam ben ik opzoek gegaan naar Terminal 2 van de 4, want daar zou mijn gate zijn. Ik ben zo naar binnen gegaan en door de security scan gegaan. Toen ik daar kwam zag ik dat ik nog wel erg vroeg was. Ik ging zitten en een beetje spelletjes spelen op mijn telefoon. Toen ik weer even een sigaretje wou roken, kwam ik erachter dat er helemaal geen rokershok was na de douane! Shitt. Ik besloot om weer naar buiten te gaan en later opnieuw naar binnen te gaan. Dit was dik een kwartier lopen en ik was een halfuur verder toen ik uiteindelijk weer binnen de douane was. Maar na een uurtje had ik nog steeds erg veel tijd over en ben weer voor de 3e keer naar buiten gegaan. Na 3x mijn schoenen uit, jas uit, horloge af, telefoon en tas in de bakken en door de security scan was ik er wel klaar mee en heb gewoon de tijd afgemaakt en uiteindelijk zat ik weer in het vliegtuig richting Tenerife. De terugweg heb ik de hele tijd geslapen dus die ging mooi snel haha. Toen ik weer in Tenerife was heb ik de bus gepakt en rond 21.15 uur was ik thuis en helemaal gesloopt. Gelijk gaan slapen want morgen moet ik gewoon weer aan het werk.

Donderdag 21 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vanochtend stond ik samen met Kamilla bij het ontbijt. Normaal gesproken komt de bazin van het hotel, Senora Kissling, rond een uurtje of  10. Vandaag was ze er al om 9.00 uur! We moesten dus vanaf dit moment met elke gast meelopen naar een tafel, of ze dat willen of niet. Gelukkig konden de meeste gasten het wel waarderen en ging alles goed. ’s Middags heb ik al mijn bonnetjes van Madrid naar de verzekering opgestuurd en daarna boodschappen gedaan. In de avond werkte ik in het Restaurant Papagallo. Ik begon om 18.30 uur en mocht 20 minuten later al naar het ontbijt om dat klaar te zetten. Kamilla was in het Restaurant Oriental en ik heb het hele ontbijt alleen klaargezet. Toen ik klaar was werkte ze nog steeds in het restaurant en ben ik eerder naar huis gegaan dan haar.

Vrijdag 22 12 17

VRIJ! Opdrachtendag. Ik besloot om vandaag een paar opdrachten te doen die mij opgegeven zijn om hier in Tenerife te voltooien. De 2 opdrachten die ik besloot om vandaag te doen zijn:

Opdracht Tobias: Ga op de foto met 10 verschillende mensen die allemaal een ander kleur shirt dragen. Zodat je alle kleuren van de regenboog hebt.

Opdracht Frank, Emiel &  Sander: Belletje lellen bij de buren en het filmen.

Nou, dat zijn ze dus.. Yessie ging met mij mee richting de stad om een goed huis op te zoeken en om foto’s te maken van alle mensen met verschilende kleuren shirts. Bij onze overbuurman durven we het niet zo goed te doen omdat we al heel vaak gezeur hebben gehad met de buren omdat we volgens hen te veel lawaai maken. Wat TOTAAL niet zo is! Volgens mij krijgen we gewoon de schuld van al het geluid wat er ook maar gemaakt word. Maar goed, als het nog 1 x gebeurd, vliegen we ons appartement uit dus het is behoorlijk serieus. Toen we opzoek gingen naar een huis om belletje te lellen werd het wat lastiger. Bijna elk huis heeft een grote poort eromheen en daar zit de bel, de rest van de huizen zijn appartementencomplexen, flats of hotels.

Ondertussen kwamen we allemaal mensen tegen met mooie kleuren tshirts. Ik probeerde ze de hele tijd uit te leggen dat ik een opdracht had en dat ik dit en dit moet doen. Maar in het begin hadden we een aantal afwijzingen. Maar daarna ging het heel goed en hadden we alle kleuren in een snel tempo te pakken. De foto is toegevoegd en de opdracht is voltooid!

Maar helaas het belletje lellen nog niet. Na een lange zoektocht en twijfels toch maar naar ons appartement gegaan om daar te doen. Maar we zijn wel 2 verdiepingen hoger gegaan, dat was nog wel slim van ons. Meer ga ik er niet over zeggen, in het filmpje dat is toegevoegd kunnen jullie het volgen. In ieder geval is ook deze opdracht, voltooid!

Zaterdag 23 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vandaag stonden we weer met zijn 3en tijdens het ontbijt omdat het zaterdag is. Ik stond samen met Yessie en Kamilla. De tijd ging snel voorbij en we waren snel klaar met het ontbijt. ’s Middags een beetje gerelaxed en ’s avonds gewerkt in het Restaurant Oriental. De eerste mensen kwamen pas om 19.00 uur dus ik had een halfuur niks te doen. Ik mocht toen alvast beginnen met het ontbijt klaarzetten. Om 19.30 uur kwam ik weer terug in het restaurant en heb toen een paar gasten geholpen en toen moest ik weer wachten op de volgende mensen en mocht ik weer met het ontbijt bezig. Toen moest ik weer terugkomen om 20.00 uur. Ik was al bijna klaar met het ontbijt en rond 20.15 uur mocht ik het afmaken. Toen ik het om 20.30 uur af had, waren Yessie en Kamilla ook klaar in de restaurants waar zij werkten en mochten we naar huis. Yessie, Ivana en ik zijn toen ’s avonds nog even in het casino geweest.  Toen we onderweg waren naar het casino kwamen we Luis tegen. Hij heeft ons overtuigd om morgenavond met kerstavond naar Limbo te gaan.

Zondag 24 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Laatste dagje restaurant! In de ochtend gewerkt samen met Kamilla. De F&B manager Antonio kwam naar ons toe en vertelde dat hij nog een fles wijn voor ons (de stagiaires) heeft en die vanavond aan ons wil geven. Hij had dat 2 weken geleden ook al een keer gezegd maar toen kwam er maar niks van..

In de middag heb ik even weer een powernapje gedaan en alvast klaargemaakt voor vanavond.

’s Avonds was er een speciaal diner voor gasten achter in de ontbijtzaal. Deze zaal wordt ook wel de ‘Gran Teide’ genoemd. Ook was het Oriental Restaurant open voor gasten die niet in zo’n drukke zaal wouden zitten en even rustig wouden eten. Kamilla wou wel graag in de Gran Teide werken en ik ging naar Oriental. Er was een speciaal menu in beide restaurants, dus als de gasten binnen kwamen, hoefde ik niet meer de menukaarten uit te delen en te vertellen wat de dag specialiteit is. Ik moest ze alleen naar hun tafel brengen en ze eetsmakelijk wensen. Het was dus een beetje saaier geworden. Gelukkig mocht ik rond 20.00 uur weg. We hoefden vanavond het ontbijt niet klaar te zetten omdat er nu 200 man zat te eten in de ontbijtzaal. Toen ik tegen Kamilla wou vertellen dat ik vrij was en naar huis mocht, zag ik dat zij nog druk aan het rennen was met afwas etc. Ik zag ongeveer 30 medewerkers allemaal in zwart met witte nette kleding die alle tafels aan het bedienen waren. Binnen was het een kippenhok. Je moest schreeuwen om elkaar goed te kunnen verstaan. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gegaan en heeft iedereen lekker gegeten.

Toen we vrij waren hebben we gelijk de fles wijn die we van Antonio hebben gekregen, geopend en opgedronken (whoops). Daarna zijn we naar Limbo gegaan en het was een hele gezellige avond.

Maandag 25 12 17

VRIJ! Deze week begin ik in de bar en in de kidsclub. Ik moet ervanuit gaan dat ik de hele week in de bar werk, en als de kidsclub mij nodig heeft laten ze dat weten en misschien werk ik dan een dagje in de kidsclub. Ik mocht zelf kiezen welke dagen ik vrij wou zijn deze week en ik heb voor woensdag en zondag gekozen. Toen ik dat tegen de leidinggevende van de bar  (Cecilio) vertelde, begreep hij mij verkeerd en heeft me ook de maandag vrij gegeven. Ik ben dus deze week 3 dagen vrij. Woehoee.

’s Middags ben ik naar het strand gegaan met Ivana. Het eerste jaar kerst op het strand voor mij!

Dinsdag 26 11 17

Werken 11.00 – 19.00 uur Bar. Mijn eerste dagje in de bar vandaag! Toen ik bij de bar aankwam moest ik samen met Mari Cruz werken. Ze had alleen haar stem verloren en was een beetje ziek. Ze kon mij dus niks uitleggen. Maar gelukkig was Kamilla nog in het hotel aan het werk en die heeft al een keer in de bar gewerkt en heeft me alles uitgelegd. Ik heb vooral mensen bediend en tafels uitgeruimd. Ik vond het echt superleuk om te doen! De gasten zijn altijd aardig en sociaal. Met het dienblad lopen blijft altijd spannend voor mij maar tot nu toe nog geen 1x misgegaan (a). Tot 16.00 uur was ik alleen met Mari Cruz en toen kwam Cecilio erbij. Hij is de leidinggevende van de bar. Nadat hij mij een paar dingen heeft uitgelegd zei die; ‘Zo, en nu ga ik een cocktail voor je maken die je op mag drinken’. ‘Omg haha, dat dat gewoon mag tijdens werktijd’, dacht ik! Maar een uurtje later, kwam Carlos (goede vriend van ons) en hij maakte ook nog even 2 (!) cocktails voor mij klaar! Waaronder de Long Island met 5 verschillende alcoholsoorten. En ook nog de ergste 5! Gin, Vodka, Whiskey, Tequila en Bacardi (zie foto’s). Natuurlijk heb ik ze niet allemaal opgedronken. Ik heb alleen even één klein slokje genomen. Of twee. Of drie. Vier misschien. Meer niet hoor! Of toch wel 5?

’s Avonds wilden we graag met een paar meiden uit eten bij het ‘Tucan Restaurant’. Dit is echt 30 sec. van ons af. Helaas waren Kamilla en Ivana nog steeds aan het werken in het restaurant en de laatste reservering die we konden maken bij het Tucan Restaurant was 21.30 uur. Het was inmiddels 20.45 en de meiden begonnen nu pas met het klaarzetten van het ontbijt. Toen zijn Yessie en ik maar zo lief geweest om ze even te helpen waardoor we om 21.10 uur klaar waren.

Het restaurant zag er heel erg gezellig uit en we kregen een mooie tafel in het midden. Toevallig zaten er gasten uit ons hotel achter ons te eten. Toen wij ons eten kregen zag het er goed uit en het smaakte ook supergoed! Alles was heel erg smaakvol! We weten niet of het komt door de goede kok van het restaurant of door het slechte eten wat we altijd krijgen in de bedrijfskantine… Maar we hebben in ieder geval een hele gezellige en smaakvolle avond gehad. Gesaagde 2e kerstdag!

Woensdag 27 11 17

VRIJ! Heerlijk gerelaxed vandaag. Ik heb even boodschappen gedaan en mijn kleren uitgezocht. Pff dat wordt nog wat als ik weer naar Nederland ga, een hele klus om alles weer mee terug te krijgen ☹ inmiddels zijn mijn aantal kleren verdubbeld.. Maarja, dat zijn zorgen voor later.

Donderdag 28 11 17

Werken 10.00 – 18.00 Kidsclub. Jeeeuj! Vandaag draai ik een dagje mee in de kidsclub. Toen ik aankwam stonden de lunchpakketjes al klaar, we gaan namelijk naar Loro Parque toe! Er waren niet heel veel kinderen in het hotel dus er gingen maar 2 kinderen en 5 volwassen mee naar Loro Parque. We hadden een speciaal programma en zijn achter de schermen geweest bij de baby pinguïns. Dat was erg schattig. Daarna zijn we naar de zeeleeuwen, dolfijnen en orka show geweest. De kinderen hebben erg genoten en de volwassenen ook! Toen we om 16.30 uur weer in het hotel waren gingen we nog even naar de ruimte waar de kidsclub altijd is en waar de kinderen kunnen spelen. Hier waren kinderen aan het spelen die niet mee zijn geweest naar Loro Parque. Het waren Franse kinderen en bijna niemand kon ze echt goed verstaan. Maar toch vertelden ze mij van alles en hebben we spelletjes gedaan en was het super gezellig. Dit was mijn eerste en waarschijnlijk de laaste dag kidsclub, maar het is tot nu toe de leukste werkdag in Hotel Botanico geweest.

’s Avonds zijn we weer naar de karaokebar geweest omdat Alba vandaag voor het laatst is. Dat hebben we weer even gevierd met alle stagiaires. Luca is vandaag aangekomen, dat is een nieuwe jongen die in het appartement van Paloma komt. Hij ging ook mee naar de karaokebar. Morgen komt een vriend van hem, Nino. Zij zijn gekomen in de plaats van Lea & Linda.

Vrijdag 29 11 17

Werken 12.00 – 20.00 uur Bar. Ik begon vandaag om 12 uur met werken. Cecilio had mij gisteren al verteld dat er vandaag een 50jarig huwelijksfeestje zou zijn waar ik bij moest helpen. Het waren ongeveer 10 mensen die in een speciale salon bij ons kwamen lunchen. Ik moest samen met een collega ze drinken aanbieden en tijdens het 5 gangen menu, alle borden uithalen en de nieuwe er weer neer zitten. Het was een Italiaanse familie en ik kon dus weinig tot niet met ze praten. Dit vond ik heel vervelend voor hen en ook voor mijzelf. Maar 1 vrouw praatte een beetje Engels en ze was heel begripvol dus gelukkig heb ik ze later met plezier bediend.

Toen het etentje klaar was heb ik alles uitgeruimd en we waren rond 17.00 uur klaar. Toen ben ik gaan eten en rond 18.15 uur stuurde Cecilio mij naar huis. Lekker op tijd vrij 😊

Zaterdag 30 11 17

Werken 11.00 – 19.00 uur Bar. Vandaag een druk dagje. De zon scheen dus dan liggen veel mensen bij het zwembad en daar bedienen wij ook. Dus er was veel te doen en de tijd ging heel snel. Toen ik rond 19.15 uur thuis was, heb ik even gedouchet en heb de hele avond gerelaxed en serie gekeken. Ik ben vorige week ergens begonnen met het opnieuw kijken van de Blacklist! Ik was alles alweer vergeten en er zijn nieuwe afleveringen dus ik moest het wel opnieuw gaan kijken..

Zondag 31 11 17

VRIJ! Oudjaarsdag. Vandaag ben ik samen met Kamilla naar de winkel gegaan om boodschappen te doen voor vanavond. Toen we er weer waren hebben we alvast wat hapjes klaargemaakt. Rond een uurtje of 19.00 uur gingen we naar het appartement van Paloma, Luca en Nino. We hebben samen pizza’s gegeten en spelletjes gedaan. Ongeveer een kwartiertje voordat het 12 uur was zijn we naar ons hotel gelopen om daar met alle collega’s het nieuwe jaar in te luiden!

Ook hebben ze hier een Spaanse traditie als het 00.00 uur is. Er zijn namelijk 12 klokslagen, en bij elke klokslag moeten we 1 druif opeten. Toen ik de klokslagen hoorde ging het wel erg snel, ik propte alle druiven naar binnen om maar op tijd klaar te zijn haha. Het is op zich wel een leuke traditie vind ik. Én grappig. Nadat we een glaasje champagne hadden gedronken, gingen we naar Limbo toe om het daar nog even verder te vieren.  Ondanks dat ik mijn familie en vrienden (jullie dus) heel erg heb gemist, was het een gezellig Oud & Nieuw voor mij in Tenerife.

Maandag 01 01 18

Werken 11.00- 19.00 uur Bar. Bleeeh werken vandaag ☹. Ik had echt een slechte dag vandaag. Ik werkte met Cecilio en Ayose. Deze 2 kunnen beide geen Engels en ik had erg veel moeite met het begrijpen van wat ze nou eigenlijk zeiden. Ze zeiden maar wat en ik gokte maar wat ik moest doen. Als de gasten nou iets speciaals wouden, wilde ik dat tegen Cecilio of Ayose vertellen, maar die snapten er helemaal niks van… en dan denken ze dat IK de gasten niet begrepen heb!! Pfff, echt heel irritant. Maarja, aan het einde van de dag konden we er wel weer om lachen. Vandaag was mijn laatste dagje in de bar. Morgen begin ik in de afdeling Administratie.

En dan is het nu tijd vooooorrr; DE QUIZ/ PRIJSVRAAG!!

Jullie moeten mij beloven dat je eerlijk meespeelt, en NIET stiekem op Google Vertalen, Facebook, Kalender en de foto’s kijkt. En vooral NIET op zoek gaat in de vorige blogs. Je mag wel in deze blog kijken (a). Degene die de meeste antwoorden goed heeft, heeft gewonnen!!

Vraag 1.

Hoe schrijf je de dagen van de week in het Spaans? [elk goede antwoord is 1 punt!]

Maandag =
Dinsdag =
Woensdag =
Donderdag =
Vrijdag =
Zaterdag =
Zondag =

Vraag 2.

Naar welke Discotheek/Club zijn we de meeste keren heen geweest?
Beachclub Andana, Limbo of Blanco? [1 punt]

Vraag 3.

Hoeveel keren heb ik de Vulkaan ‘El Teide’ Bezocht? [1 punt]

Vraag 4.

Met welke 3 meiden woon ik op dit moment samen in het appartement? [Elk goede antwoord is 1 punt!]

Vraag 5.

In welke 6 afdelingen heb ik tot nu toe gewerkt? [Elk goede antwoord is 1 punt!].

Vraag 6.

Wie heb ik vermoordt in ‘The Killing Game’ en wie heeft mij daarna vermoordt? [Elk goede antwoord is 1 punt!].

Zoooo, dit waren een paar vragen waarmee je wel 20 punten kan verdienen! :O. Zet hem op en echt niet stiekem valsspelen hea! Daar kom ik toch wel achter ghehe.

De winnaar wordt eind Januari bekend gemaakt! SUCCES!

1. Rosanne Kroeze:
    2 januari 2018
    Ik zal alvast even een paar reacties typen...
  2. Rosanne Kroeze:
    2 januari 2018
    Zodat je de reacties van anderen niet kunt lezen
  3. Rosanne Kroeze:
    2 januari 2018
    En niet stiekem af kunt kijken
  4. Rosanne Kroeze:
    2 januari 2018
    In ieder geval veel succes
  5. Rosanne Kroeze:
    Tot snel in Nederland!!
  6. Rosanne Kroeze:
    2 januari 2018
    Zouden dit genoeg reacties zijn?
  7. Rosanne Kroeze:
    Vraag 3 2x bezocht
    Vraag 4 Yessie ivana kamilla
    Vraag 5 administratie bar/ kids club restaurant receptie porteria housekeeping
    Vraag 6 vermoord door teo met een banaan
    Linda vermoord met een tampon 🤔
  9. Maud Hesselink:

6. Kidsclub

Vraag 5:
    1. Linda
    2. Ivana
    En Theo heeft jou vermoord.
  10. Maud Hesselink:
    7 januari 2018
    Oh oops en de vraag met de 3 meiden bij jou in het appartement zijn; Yessie, Ivana en Kamilla.
  11. Jessica:
    12 januari 2018
    heyy roos, de quiz.... tuurlijk was ik naar de andere blogs gegaan om te kijken wat de antwoorden waren..hihi, maar dat mag dus niet.
    nou dan kan ik je zeggen dat ik je geen antwoorden kan geven..
    ik zie hierboven wel een aantal antwoorden, maar ik wist ze niet.
    Nog bijna 2 weken en dan kom je weer thuis?
    allemaal toch erg snel gegaan denk ik.
    welke datum kom je weer terug?
    he dikke kus en geniet daar nog even. Topper
  12. Karin meijers:
    14 januari 2018
    Hoi Rosanne ik sluit mij aan bij mijn zus,
    wist wel een aantal vragen,maar om de rest over te nemen van iemand anders is niet de bedoeling en hou ik niet van.
    aan het aftellen zeker,wanneer kom je terug
    wel genoten teminste aan de blogs te lezen en een ervaring rijker.
    heel veel plezier nog en tot in nederland

liefs karin