11e Reisverhaal + Opdrachten!

14 januari 2018 - Tenerife, Spanje

Hallo Allemaal,

Hier weer een nieuw reisverhaal! Het zit er helaas bijna alweer op! Vanaf nu nog een weekje te gaan.. Nu het naar huis gaan er al bijna aan komt, kijk ik er heel erg naar uit! Samen met de meiden hebben we ons laatste weekje nog even volgepland met leuke dingetjes waar jullie in de volgende blog over zullen lezen!

Dinsdag/ Martes 02/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Mijn eerste werkdagje in de Administratie. Ik vond het wel erg spannend, ik heb namelijk gehoord dat niemand Engels spreekt in de administratie… Het communiceren gaat dan wel maar wel lastig. Gelukkig was daar Karla. Ze sprak echt een heel klein beetje Engels. Ik kreeg een eigen bureautje en een computer en een aantal witte A4-tjes. Die A4-tjes moest ik gebruiken om alles op te schrijven wat ze mij uitlegt/vertelt. Het waren best belangrijke opdrachten! Ik moet elke dag controleren of alle bonnen van de vorige dag aanwezig zijn. Ik krijg de dagomzetten van de drie restaurants, de SPA, de bar, de lunch en overige afdelingen te zien. Ik heb vandaag heel erg veel samen gedaan met Karla, dat zou morgen vast al wat minder zijn.

Woensdag/ Miercoles 03/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Gelukkig heb ik gisteren alles opgeschreven op de A4-tjes, want dat had ik nu wel nodig. Ik volgde de stappen die ik had opgeschreven en vervolgens deed ik alles goed. Sommige dingen zijn nog wel lastig, want alle bonnen en alles op de computer is in het Spaans. Daar leer ik natuurlijk wel van dus dat is een goed teken. Karla heeft me weer een paar nieuwe dingen geleerd en ik vind de afdeling Administratie echt heel erg leuk! De tijd vliegt voorbij.. Vooral het werken met de cijfers vind ik leuk. Alles uitrekenen en zorgen dat hetzelfde bedrag overal op uitkomt. Als ik achter mijn bureautje zit, zie ik voor mij een raampje die open kan en daarachter is een hele lange gang waar onder andere de ingang voor het personeel, de bedrijfskantine en de wc voor het personeel zijn. Dus iedereen kan mij altijd zien zitten en ik zie iedereen altijd lopen. Is soms wel grappig maar soms word ik er ook door afgeleid.

Donderdag/ Jueves 04/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Weer een dagje in de administratie! Ik mag trouwens ook mijn eigen kleren aan hier! Eindelijk kan ik mijn werkschoenen die helemaal kapot en versleten zijn weggooien! En ik hoef gelukkig geen uniform meer aan. Zo blij om. Nu kan ik zelf uitkiezen wat ik wil dragen naar het werk, het moet alleen wel netjes zijn. Maar dat is niet zon probleem voor mij.

’s Avonds hebben we gepokerd in ons appartement. We waren met zijn 9en. Er is een nieuw meisje gekomen uit Frankrijk. Ze heet Enora en woont in het appartement samen met Nino, Luca en Paloma. Ook is er een nieuwe jongen gekomen, Utku heet hij en hij woont bij ons in het appartement!! In het begin vonden we dat niet zo leuk, aangezien Theo er soms een dikke bende van maakte.. Maar goed, we zijn hier nog maar 3 weekjes dus dat valt te overzien.  We zijn erachter gekomen dat hij wel aardig is en tot nu toe nog niet echt rommel maakt.

Het pokeren van vanavond ging niet heel erg soepel. We praatten de hele tijd met elkaar tussendoor want dan zei die weer wat en dan zei die weer wat.. Het spel werd elke keer onderbroken. Na een tijdje hebben we maar allemaal all-in gedaan en zijn we verder gaan praten.

Vrijdag/ Viernes 05/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag is het de laatste dag van Karla! Ze bleek ook een stagiaire te zijn en is klaar met haar stage hier in het hotel. Ze had taart meegenomen die ze zelf had gemaakt! Was erg lekker. Ze gaf me het recept ook nog, alleen die is wel in het Spaans.. Ik ben nu benieuwd hoe het maandag gaat, Karla is namelijk degene die mij alles heeft uitgelegd.. Als er nu een nieuw iemand voor haar komt, weet die van niks en als ik dan een vraag heb…. Naja dat zie ik maandag wel. Om 14.00 uur begon iedereen hun spullen in te pakken en gingen naar huis! Ik mocht ook naar huis maar had geen idee wat daar de reden van was. Maar wel lekker, even een paar uur eerder naar huis.

Toen ik thuis was, heb ik het hele huis weer schoongemaakt. Het was weer mijn week deze week. Ik ben er lang mee bezig geweest want het was echt smerig. Volgens mij volgt niemand echt mijn lijst die ik heb gemaakt met wat er schoongemaakt moet worden. Het is niet eens heel veel hoor, gewoon de standaard dingen wat er schoon moet zijn. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, ik wil gewoon niet in een vies huis leven haha.

Zaterdag/ Sabado 06/01/2018

VRIJ! Vandaag maar begonnen met de laatste school opdracht ☹ bleehh. Hij moet eind januari ingeleverd worden en dan ben ik als het goed is alweer thuis, en ik weet, als ik weer thuis ben, komt er waarschijnlijk helemaal niks van, dus moet ik hier nu alvast maar beginnen zodat ik het op tijd af heb. Slim hea! Het is de derde en laatste toets. Deze word zwaarder beoordeeld en hierop geld ook de Quickscan. Dit houdt in dat ze een willekeurige pagina van mijn rapport gaan bestuderen op fouten, als ik er meer dan 3 heb, heb ik de toets niet gehaald. En de toets moet in het Engels geschreven worden!! Pff. Ik ga sowieso even aan iemand vragen om mijn rapport even te controleren op grammatica fouten etc.

In de middag heb ik nog even boodschappen gedaan. Ik ben op zoek gegaan naar Beerpong bekers. Ik ga namelijk vanavond weer een opdracht van de Bucketlist doen. Froukje en Manon gaven mij de volgende opdracht:

“Speel een potje beerpong tegen een échte Spanjaard”

Ik heb hiervoor Luis uitgekozen. Een vriend van ons die hier in Puerto woont en ook werkt in Hotel Botanico. Hij zat mij de hele dag al uit te dagen en te zeggen dat ik ging verliezen enz. Hij had erg veel zin om mij in te maken, of dat ook gelukt is, zien jullie in dit filmpje:  https://www.youtube.com/watch?v=nU-bEHHWe7Y   [Het uploaden hier op de site duurt echt heeeel lang].

Later die avond, zijn we nog naar Beachclub Andana gegaan. Het was hier echt superrustig! Wij vonden dat heel apart want normaal gesproken is het hier altijd druk. Maar misschien komt dat ook omdat het vandaag heel erg heeft geregend. En Andana is niet helemaal overdekt. Maar we hebben het gelukkig wel naar onze zin gehad, dat scheelt dan alweer.

Zondag/ Domingo 07/01/2018

VRIJ! Even lekker uitgeslapen en rustig gebruncht (ontbijt + lunch in 1). Ik ben nog even naar de winkels beneden gelopen en heb ondertussen met Jesse gebeld. Het was lekker warm en ik liep heerlijk in de zon. Toen ik weer thuis was heb ik weer serie gekeken en gegeten in het hotel. ’s Avonds nog met Maud gebeld en daarna op tijd gaan slapen want morgen moet ik weer werken in de administratie.

Maandag/ Lunes 08/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag heb ik lekker veel te doen. Ik moet namelijk de dagen van het weekend vandaag weer inhalen in het systeem. Ik krijg een mapje met daarin allemaal papieren en bonnen van de dag ervoor. Wat ik dan moet doen is controleren in het systeem of alle bedragen kloppen en als dit niet zo is moet ik de fout opzoeken en uitrekenen wat het missende bedrag is en kijken of ik die ergens terug kan vinden. Dit vind ik erg leuk om te doen! In het begin was ik wel 2 uur bezig met 1 dag afmaken. Niet omdat ik heel lang zoek naar de bonnen want die heb ik snel gevonden, maar er komt een heleboel bij kijken. Alles invoeren in verschillende documenten en uitprinten, pakketjes van maken en in de mappen stoppen. Nu gaat het inmiddels wel wat sneller. Dat scheelt.

’s Avonds weer even verder gegaan met de schoolopdracht. Moet toch gebeuren hea ☹

Dinsdag/ Martes 09/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Omdat ik nu alles een beetje onder de knie begin te krijgen ben ik snelle klaar met de dagtaken die ik moet doen. De andere dames zoeken dan nieuwe dingen op voor mij die ik kan doen. Als ik wat moet invoeren in de computer is het leuk, maar als het iets te maken heeft met facturen is het wat minder leuk. We hebben duizenden facturen in de administratie. Alles is geordend op nummer en ze zitten in verschillende mappen. Ik kreeg een hele grote stapel op mijn bureautje en ze zei dat ik de facturen morgen moet ordenen op nummer! Ik gokte dat het wel 300 of misschien meer facturen waren.. Ik heb alvast gaatjes in de facturen gemaakt zodat ik dat morgen niet meer hoef te doen. Toen ik vrij was om 16.00 uur ben ik nog even naar mijn stagebegeleider gegaan om wat dingen te vragen voor mijn schoolverslag.

’s Avonds zijn we met zijn allen naar het appartement van Paloma gegaan om daar te pokeren. We zouden eerst naar Suso’s appartement gaan maar hij woont 20 min. Rijden verderop en we hadden maar 1 auto. We hebben besloten met een klein groepje bij Paloma te gaan zitten. De inleg was 5 euro en als je al je chips kwijt bent mag je nog 1 keer opnieuw inkopen. Nou bij mij ging het superslecht en in 2 uur tijd had ik nog maar 1 keer gewonnen. Ik werd een klein beetje chagrijnig (niet alleen omdat ik verloor maar ook omdat Nino naast mij zat die er niks van kon en toch de hele tijd won! :>@:#>:! Grrr). Uiteindelijk ben ik maar gestopt en naar huis gegaan, morgen ook weer werken enzo..

Woensdag/ Miercoles 10/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Jeuuuj beginnen met de facturen ordenen… Het was verschrikkelijk.. de nummers bestaan uit 4 cijfers  en ze beginnen allemaal met 81 t/m 89 en een paar met 90 [voorbeeldje: 8677, 8564, 8779, 8612, 8952, 8399, 8916 enz. en ook nog handgeschreven dus soms een beetje onduidelijk!] Ik had bedacht dat ik eerst de hele stapel doorging om ze op volgorde te leggen op de eerste 2 cijfers. De factuur die begint met 81 bij de stapel 81 enz. Pas daarna begon ik stapel voor stapel. Dit was een hele slimme oplossing want anders was het echt niet te doen (al zeg ik het zelf). Na een paar uur was ik eindelijk klaar en de tijd was alweer bijna voorbij.

Toen ik vrij was zijn Yessie en ik nog even naar de winkels gegaan om een cadeautje voor Paloma te kopen, daar hebben we vanavond afscheidsdiner van. Ze gaat zondag nog een weekje bij haar tante slapen, die woont hier op het eiland, en daarna gaat ze weer naar haar huis (Cran Canaria).

Het diner was bij mijn favoriete plek, Da Arianna! Heb weer een heerlijke pizza tropicale gehad! Na het eten zijn we nog even naar de karaokebar geweest wat ook erg gezellig was. We gingen optijd naar huis want morgen moeten de meeste weer werken.

Donderdag/ Jueves 11/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Vandaag ging de tijd iets minder snel dan normaal.. Ik denk omdat ik elke keer klaar was met een taak en de vrouwen dan weer wat nieuws voor mij moeten verzinnen. Ik kreeg de hele tijd wel weer nieuwe dingetjes erbij dus dat was wel leuk. Er is eigenlijk altijd wel iets te doen hier. Het Spaans praten gaat ook steeds beter. Dat is een voordeel aan een afdeling waar iedereen alleen maar Spaans praat.

Na het werk ben ik naar huis gegaan en heb gegeten en serie gekeken.

Ondertussen wacht ik nog steeds tot mijn nieuwe paspoort hier arriveert op Tenerife. Ik heb een Tracking code meegekregen van de Ambassade en ik kijk elke dag naar wat die zegt. Vandaag stond er eindelijk dat mijn paspoort was verzonden vanuit NL!! Ik hoop echt heel erg dat die voor 22 januari binnen is, want ik wil eigenlijk wel op die datum naar huis vliegen. Duimennn!

Vrijdag/ Viernes 12/01/2018

Werken 08.00 – 16.00 uur Administratie. Rustig dagje Administratie vandaag. Ik was erg snel klaar met mijn standaard taken. De mensen hadden soms geen taken voor mij dus moest ik even wachten en deed ik maar een spelletje op mijn telefoon. Uiteindelijk nog wel een paar dingen gedaan en rond 4 uur ging ik naar huis. Ik ben toen naar de supermarkt gedaan en heb hopelijk de laatste boodschappen hier in Tenerife gedaan. Waarschijnlijk ga ik toch nog wel 2 of 3 keer naar de supermarkt toe, mij kennende haha. Daarna heb ik mijn koffer erbij gepakt en ben begonnen met wat kleren erin te doen die ik niet meer aan heb. Het einde komt nu wel steeds dichterbij.

Zaterdag/Sabado 13/01/2018

VRIJ! Vandaag besloot ik 2 opdrachten te doen! Die van Hilde & Wendy. En wat voor opdrachten dat zijn, zie je in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=vcwKoTOIEoU
[Een gedeelte van Wendy haar opdracht was om het filmpje te uploaden op het Youtubekanaal; RosanneinTenerife. Als de link het niet doet, moet je hem even kopieren en plakken].

’s avonds hebben we nog met zijn allen bij elkaar gezeten en hebben we scoll gedaan. Daarna gingen we met de taxi naar Blanco. We hadden vorige week besloten dat we alle drie de discotheken in onze laatste weken nog even gingen bezoeken. Vorige week zijn we naar Andana gegaan, vanavond naar Blanco en vrijdagavond gaan we naar Limbo. De zaterdagavond gaan we als afsluiting naar de karaokebar. Maar daar lezen jullie nog wel over!

Zondag/ Domingo 14/0/2018

VRIJ! Lekker rustig dagje vandaag. Even mijn blog uploaden, verder met mijn koffer inpakken, bezig met school en serie kijken! Heeeerlijk.

Dat was hem alweer! Als ik weer thuis ben, komt er nog 1 blog van het laatste weekje ☹ Daarin maak ik ook de winnaar van de quiz bekend! Als je nog niet hebt meegespeeld kan dat nu nog.

Groetjes! xoxo

1. Marion:
    18 januari 2018
    Haai roos wat heb je een boel geleerd🖒maar ben zo blij dat mijn skoon dochter weer thuis komt😊nog een paar daagjes en dan zien we jou eindelijk weer...Tot gauw lieverd😘😘