5e Reisverhaal!

25 oktober 2017 - Tenerife, Spanje

Buenas Noche por Todo!

Hier weer een paar gebeurtenissen van de afgelopen 10 dagen!

Groetieeees

Maandag/ Lunes 16 10 17

Werken 08.00 – 16.00 uur Porteria. Vandaag een dagje met Suso gewerkt. Suso is van onze leeftijd en een paar weken geleden hebben we gepokerd bij hem thuis. Aanstaande woensdag gaan we dat weer doen. Vandaag heb ik van gasten in totaal 17 euro fooi gekregen! Dit is het meeste tot nu toe. En dan ook nog zelf verdiend. Suso deelt altijd dus aan het einde van de dienst liep ik naar hem toe om te delen met hem. Hij zelf had ongeveer 12 euro en zei dat het zo wel goed was en dat ik het mocht houden, maar dan moet ik hem woensdag laten winnen met poker (ga ik dus niet doen ghehe). ’s Avonds ben ik gaan hardlopen. Dit is de 3e keer dat ik hier heb hardgelopen. Elke keer kom ik nat van het zweet, moe en uitgeput thuis, maar wel voldaan. Hier zijn heel veel hellingen en dat is erg zwaar. Maar met een muziekje op, gaat het lopen erg goed. Daarna lekker gedouchet en in bedje gekropen.

Dinsdag/ Martes 17 10 2017

Werken 08.00 – 16.00 uur Porteria. Vandaag was een rustig dagje, maar tegelijkertijd ging het snel voorbij. Ik werkte weer met Suso en om 11.00 uur kwam Mohammed. Mohammed komt uit 1 van de franse koloniën in Marokko. Ik vind het erg leuk om met hem te werken want hij is een beetje klunzig en dat maakt hem zo grappig. Hij zingt ook wel eens zo uit het niets een paar liedjes, en gaat gewoon door als er gasten langs komen. Suso en ik hadden zin in snoepjes (ik heb altijd zin in snoepjes), maar de pot op het kantoor van Pino was leeg (zou echt niet weten hoe dat kan..). Toen kwam Suso op het geniale idee om Mohammed een berichtje te sturen of hij snoepjes mee wou nemen. Hij las het op tijd en we zagen hem vanuit de ingang van het hotel aan het einde van de straat aankomen. We verheugden ons op de snoepjes en toen hij (eindelijk) binnen was had hij heel wat anders meegenomen. Namelijk 3 taartjes! (zie foto). Ik had het berichtje in het engels gestuurd dus misschien denkt hij bij ‘sweets’ en ‘candy’s’ wel aan taart. Maar ze zagen er heerlijk uit! Deze hebben we stiekem opgegeten en smaakte ook erg goed! Na de werkdag ben ik naar huis gegaan en heb zelf broccoli met kipburgers gekookt, de aardappels kon ik in de winkels nergens vinden.. Nu was dit een niet zon heel moeilijk recept maar ik denk dat ik vaker wat uitgebreider ga koken (huh?). Normaal vind ik het niks om te koken maar ik begin het steeds leuker te vinden. Oma en mama zullen wel trots op me zijn, die zeggen altijd dat ik moet leren koken en blablabla. ’s Avonds lekker gerelaxed op bed en op tijd gaan slapen.

Woensdag/ Miercoles 18 10 2017

Werken 08.00 - 16.00 uur Porteria. Vandaag moest ik werken met Antonio. Antonia praat tegen mij alleen maar Spaans. Ik begrijp hem steeds meer. Het was een rustig dagje met weinig check ins en check outs. Ik heb de standaard taken gedaan: Cadeaus naar de housekeeping brengen (die ik toen ik daar werkte naar de kamers heb gebracht), Ijs uit de keuken en sap uit de bar halen (voor als er gasten arriveren, we bieden ze dan een glaasje sap aan), kranten opgehaald bij de winkel en die vervolgens naar kamers gebracht, bloemen en brieven rondbrengen.  Tussen alle standaardtaken door was er erg weinig te doen. Antonio deelt de fooi helaas nooit en ik heb vandaag dan ook geen fooi gehad. Kamilla en ik zijn op dit moment de enige 2 stagiaires in Reception & Porteria. We zijn daarom niet dezelfde dagen vrij. Vandaag was Kamilla vrij en kon ze mij om 14.30 uur niet overnemen zodat ik naar de llebanteria kon. Ik heb afgesproken met Donato (die heeft om 15.00 uur Antonio overgenomen) dat ik niet naar de llebanteria hoef en tot 16.00 uur in porteria mocht blijven. Jeuj, een dagje geen was opvouwen is ook wel fijn.

s’ Avonds zijn we met de auto naar ‘La Laguna’ gereden om bij Suso in zijn appartement te pokeren. Suso, Sergio, Niko, Adam, Kamilla, Yessie en ik speelden tegen elkaar. We hebben allemaal 5 euro ingelegd en hadden afgesproken dat als je eruit ligt, je voor 00.00 uur nog 1 keer opnieuw mag inkopen. Het ging erg goed en ik heb niet opnieuw in hoeven kopen. Op een gegeven moment speelde ik alleen nog met Adam en Suso. Voor de pokerkenners onder ons zal ik even uitleggen wat de situatie was waardoor ik er op een gegeven moment uitlag: Ik had een K en een 3. Op de flop kwam; A 4 5, hierop zette ik dus dik in want de straatkansen waren groot. Suso stopte en Adam zette ook in. Ik raisde hem en hij zei all-in. Ik zei call omdat ik een straat kans had en ondertussen al wat 100jes had ingezet. We moesten onze kaarten opengooien. Hij had 2 klavers (op tafel lag er 1 dus niet zon grote kans). De 4e kaart was een klaver 2 waardoor ik een straat had!  En je raadt het al, de laatste kaart was ook een klaver waardoor Adam een flush had…. Ik lag eruit. Volgende keer beter dan maar.

Donderdag/ Jueves 19 10 2017

Werken 08.00 – 16.00 uur Porteria. Vandaag werkte ik weer met Antonio. Er was iets meer te doen dan gisteren maar als nog op sommige momenten niks te doen. Antonio ging lunchen om 11.30 uur. Een kwartiertje later begon het opeens wat drukker te worden. Gasten die uitcheckten en op hetzelfde moment gasten die aankwamen. Ik stond er nog in mijn eentje. Maar ik had alles onder controle. Ik wist alle namen en verdere info van alle gasten die in de hal stonden en had de nieuwe gasten al een glaasje sap aangeboden. Tony (Receptie) belde Antonio vanuit de bedrijfskantine op om te komen helpen. Toen hij kwam en het aantal mensen zag, streste hij heel erg. Hij is niet rustig naar mij toegekomen om te vragen hoe en wat, nee hij stormde in paniek op de gasten af om dezelfde vragen te stellen die ik ook al aan ze had gesteld… Ik probeerde Antonio uit te leggen dat ik alle info wist en van wie welke koffers waren, maar hij was te gestresst om naar mij te luisteren. Uiteindelijk is het goedgekomen maar dus wel met een grote omweg. Ik vond dit erg frustrerend maar heb er maar niks over gezegd. Om 14.00 uur kwam Mohammed erbij en om 15.00 uur ging Antonio weg en kwam Donato daarvoor in de plaats. Ik hoefde weer niet naar de llebanteria om was op te vouwen en kon tot 16.00 uur in de Porteria blijven. Toen ik met Antonio werkte heb ik 0,0 fooi gekregen omdat ik geen kans kreeg van Antonio om de koffers van de gasten naar hun auto/ taxi/ transfer te brengen. Ik stond vaak al met de koffer van de gasten in mijn handen en dan kwam Antonio eraan en pakte ze van mij over en bracht ze zelf naar de auto. Maar toen ik het laatste uurtje met Donato en Mohammed werkte heb ik in totaal nog 4 euro fooi gekregen van gasten. Het maakt mij niet uit of ik wel of geen fooi krijg, als ik de gasten maar goed heb geholpen. Als Antonio mij steeds onderbreekt krijg ik de kans niet om ze goed te helpen. Als dit vaker gebeurd ga ik toch maar proberen om het er met hem over te hebben..

Toen ik vrij was wachtte er een erg leuke verrassing in ons appartement. Namelijk, Lydia!! (zie eerste reisverhalen). Ze is even terug voor een weekje!!! Gezellig! We zijn met 5 meiden naar het Chinese restaurant geweest om dit te vieren. Dit belooft een gezellig weekje te worden.

Vrijdag/ Viernes 20 10 2017

VRIJ! ’s Ochtends ben ik eerst naar het nationale politiebureau gegaan om een pas op te halen als bewijs dat ik hier in Puerto de la Cruz inwoner ben. Hiermee krijg ik tot wel 50 % korting op bijv. het waterpretpark ‘Siam Park’, de supergrote dierentuin ‘Loro Park’, het natuurzwembad ‘Lago Martianez’ en nog veel meer. Dat scheelt dus een hoop geld. Wisten jullie trouwens dat de baas van Hotel Botanico, Mr and Ms Kissling, ook de baas zijn van Siam Park, Loro Park, Brunneli’s American Steakhouse en een ander groot hotel! Al deze bedrijven zijn erg succesvol en de omzetten ervan stijgen elk jaar :O.

Daarna ben ik terug gegaan naar het appartement en heb het weer helemaal schoongemaakt. Het was weer mijn week dus het moest even gebeuren. Lydia kwam halverwege ook en heeft mij geholpen 😊. Gisteren had ik broodjes en knakworsten bij de winkel gehaald en die hebben we vandaag als lunch gegeten. Was heel lekker. Daarna zijn we naar het natuurzwembad ‘Lago Martianez’ geweest. De zon scheen dus we konden ook lekker zonnen. Na het zwemmen moesten we nog even wat cadeautjes kopen voor Linda, die viert vanavond haar verjaardag. Om 21.00 uur had Linda gereserveerd bij ‘Vicolo’. Dat is een Pizzeria. Hier had ik een pizza besteld en tot mijn verbazing was die nog groter dan de pizza van ‘Arianna’ (zie vorige blog). Ik heb hem bijna helemaal opgegeten dus was best trots op mijzelf (foto’s zijn toegevoegd). Ik had ook niet gegeten van te voren dus dat helpt dan ook wel weer. Na het eten zijn we naar een nieuwe karaokebar gegaan. Dit was echt superleuk! Ze hadden nog meer liedjes dan de karaoke bar waar we normaal altijd heen gaan. We zijn lang gebleven en hebben veel liedjes gezongen. Dat wordt schor zijn morgen…

Zaterdag/ Sabado 21 10 2017

VRIJ! Uitgeslapen tot 10 uur! Toen langzaam aangekleed etc. ’s Middags ben ik met Yessie, Lydia en Linda naar Playa Jardin geweest. De golven waren weer superhoog. Er hing ook een rode vlag en dat betekende dat je wel mag zwemmen maar dat de zee gevaarlijk kan zijn. Het ingaan van de zee was al moeilijk. Door de hoge golven die vlak voor ons braken, werden we meegezogen door de stroming en vielen we. We wachten totdat er net een golf geweest was en gingen toen snel voorbij de brekende golven. We konden nu niet meer staan. De golven waren nog steeds hoog en we probeerden er overheen te springen want dan was het net alsof we zweefden. Natuurlijk ging dit een paar keer mis maar dat hoorde erbij. Het water uitgaan was dan ook een hele klus. De golven kletsten zo hard en de stroming was erg sterk. We wachten weer op het goede moment renden dan zo hard als we konden de zee uit. Dit was moeilijk want de stroming was sterk dus hield het ons rennen tegen. Uiteindelijk zonder vallen de zee uitgerend. Behalve Lydia, die was gevallen en zat onder het zand. De 2e keer is het ook haar gelukt om zonder te vallen eruit te komen.

Al 2 dagen lang zeg ik dat ik vanavond niet uit wil gaan omdat ik morgen weer om 08.00 uur moet werken en omdat ik nog niet heel veel zin had. Tot mijn verbazing heb ik dit volgehouden! Ik heb om 7 uur mijn pyjama aangetrokken en ben lekker op bed gaan liggen. Ik heb 2 afleveringen van Flikken gekeken en daarna nog een filmpje van Andre van Duin. Dat laatste ga ik vaker doen want ik lachte gewoon hardop! Zo grappig was het. Toen de rest het appartement verliet om uit te gaan, ben ik heerlijk gaan slapen. Ik was trots op mijzelf dat ik me niet heb laten verleiden en ompraten om alsnog uit te gaan! Want dat hebben ze wel geprobeerd maar ik hield voet bij stuk (a).

Zondag/ Domingo 22 10 2017

Werken 08.00 – 16.00 Porteria. Weer een dagje in de Porteria. Omdat Kamilla en ik de enige 2 stagiaires zijn in Porteria en Receptie, worden we beide alleen maar ingepland in Porteria. Dit vind ik jammer want ik vind Receptie leuker. Al hoewel Porteria steeds beter wordt. Ik heb lange gesprekken met gasten en ze onthouden mij en praten een volgende keer weer. Dat is erg leuk. Ik heb echt het gevoel dat ik ze help met hun vakantie beter maken. Vandaag werkte ik met Suso en Mohammed. Erg gezellig dus. Suso was er om 07.00 uur en ik begon dus om 08.00 uur. Mohammed begon om 11.00 uur. Suso en ik hadden weer honger en hadden Mohammed weer gevraagd om snoepjes. Ik hoopte dat hij dit keer niet met taart aan zou komen en gelukkig was dit niet zo. Alhoewel de taart wel lekker was, heb ik liever snoepjes. En dit keer had hij die wel mee! Jeeeeej. Ze waren erg lekker. Vandaag heb ik meer fooi gekregen van gasten dan wat de jongens hadden! Ik wou het met ze delen maar ze zeiden dat ik het mocht houden. Lief van ze!

Maandag/ Lunes 23 10 17

Werken 13.00 – 21.00 Porteria. ’s Ochtends ben ik eerst naar het centrum gelopen. Hier ben ik naar dezelfde winkel gegaan waar ik een paar weken geleden een duikexcursie heb geboekt. Ik kwam hier om wat informatie te vragen over boottours. Ik kreeg veel informatie en ga dit vanavond overleggen met de mensen die meewillen.

Om 13.00 uur ben ik begonnen in de llebanteria. Hier was het erg druk! Er waren 6 tot 8 mensen bijgekomen in de wasserij. Ik geloof dat ze bij een stichting horen voor mensen die het lastig vinden om te werken. Ze waren niet erg snel met opvouwen maar wel heel secuur. Ze probeerden het zo goed mogelijk toe doen. Was mooi om te zien. Maar omdat we met zo veel waren was er heel weinig werk. Ik heb dan ook de meeste tijd stilgezeten en spelletjes gespeeld op mijn telefoon. Om 14.30 uur ben ik naar boven gegaan en ben bij de ingang gaan staan. Ik werkte hier met Suso en Mohammed. Het was een rustig dagje en ik mocht om 20.30 uur weg omdat tapas gingen eten met een groepje. De tapas waren erg lekker!! We hadden van alles wat. We deelden 2 grote schalen vol tapas met z’n 7’en. De 4 zelfgemaakte kannen Sangria deelden we ook. Tijdens het nazitten heb ik mijn vrienden het spel ‘Scoll’ geleerd! Ze vonden het erg leuk en dit gaan we zeker vaker doen.

Dinsdag/ Martes 24 10 2017

Werken 13.00 – 21.00 Porteria. Vanochtend ben ik weer naar het centrum gelopen om naar de excursie winkel te gaan. Gisteravond hebben we overlegd en we willen de excursie gaan doen zaterdag! De excursie duurt van 11.30 uur tot 20.00 uur. We gaan 5 uur op de boot om de dolfijnen en walvissen in het wild te zien!! De lunch en eventueel snorkel apparatuur is inclusief. Heel veel zin in!

S’ Middags weer in de llebanteria begonnen. Dezelfde groep mensen als gisteren waren er weer. Er was alleen vandaag nog minder werk dan gisteren. Ik heb bij elkaar opgeteld 15 minuten wat gedaan. De rest van de tijd heb ik weer spelletjes gespeeld. Om 14.30 ben ik weer naar de ingang van het hotel gegaan. Vandaag was een rustig dagje en er was niet heel veel te doen. Dat is best raar want het hotel zit helemaal vol deze week. Er lopen wel veel mensen in en uit het hotel, waar ik dan een praatje mee maak, maar er komen niet veel mensen meer inchecken of uitchecken. Ik heb de receptie nog even geholpen met een paar dingen en wat brieven naar de hotelkamers gebracht.

Toen ik vrij was ben ik snel naar huis gegaan om me om te kleden en toen door naar ‘Da Arianna’. Lydia gaf namelijk haar 2e goodbye dinner. Ik had al in het hotel gegeten tijdens werk omdat Lydia om 20.30 had gereserveerd en ik nog niet vrij was. Maar toen ik om 21.30 bij de Pizzeria aankwam, hadden ze het eten nog niet. Ik heb nog een stukjes pizza gegeten en na die tijd zijn Yessie, Lydia en ik nog naar de karaokebar gegaan om een borreltje te drinken. Hier kwamen we 2 mannen tegen waarmee we in gesprek raakten. 1 van de mannen sprak Nederlands! Wij dachten dat hij hier ook vandaan kwam omdat hij er wel een beetje zo uit zag en heel goed Nederlands praatte. Maar dit was niet het geval. Hij is vertaler tijdens de wedstrijden van de Olympische spelen, Wereldkampioenschappen, Europese kampioenschappen enzovoort. Hij spreekt 13(!) talen. En de man waar hij mee was, was gewoon de manager van de Italiaanse Judo, Karate, MMA en Kicksbocks verenigingen! Ik heb daarom mijn kans genomen en even een fotootje met ze geknipt (zijn toegevoegd).

Woensdag/ Miercoles 25 10 17

Werken 13.00 – 21.00 uur Porteria. Vanochtend lekker thuis gebleven en de film se7en gekeken! Ik kwam op deze film omdat er in Flikken Maastricht een aflevering zat van een copycat van de film se7en. Het wekte mijn interesse op en ik ben de film gaan kijken. PRACHTIG! Heel gedetailleerd en indrukwekkend. Echt een aanrader! Als je hem nog niet hebt gezien dan, want hier heeft iedereen hem zowat al gezien en ben ik 1 van de laatste…

S’ Middags weer naar de llebanteria gegaan. Ik had mijn batterij extra opgeladen omdat ik dacht dat ik weer veel spelletjes zou spelen de eerste anderhalf uur. Dit was helaas niet het geval. Er was 3x zoveel werk als normaal en de groep mensen waren nergens te bekennen (filmpje is toegevoegd). Ik ben maar begonnen met vouwen en gelukkig heb ik alles afgekregen voor 14.30 uur.

Toen ik bij de ingang stond was er elke keer wel iets te doen. De tijd vloog voorbij. Ik heb ook nog even een fotootje geknipt op een Trike! 2 gasten hadden die gehuurd en kwamen daarmee aanrijden bij het hotel. Helaas mocht ik niet rijden omdat je dan 25 moet zijn i.v.m. de verzekering. Na het avondeten heb ik weer een heleboel brieven naar de kamers gebracht, en Sergio die in de Roomservice werkte vandaag, had niks te doen en heeft me geholpen.

Nu ben ik lekker thuis en typ dit laatste stukje van de blog en ga het nu uploaden op de site. Vergeet niet de foto’s en video’s te kijken. En laat vooral een reactie achter, dit vind ik erg leuk om te krijgen. Voor de mensen die op de laaste blogs een reactie hebben geplaatst, heel erg bedankt!!

Veel leesplezier!

xoxoxo

1. Wendy:
    25 oktober 2017
    Super leuk Roos! Je bent ook al mooi bruin! 😍😍 Jammer van je verlies bij poker haha, en ben heel benieuwd naar de foto's van zaterdag als je naar dolfijnen en walvissen gaat kijken 😍
    Xxxx loveyou ♥
  2. Jessica:
    26 oktober 2017
    je bent al mooi ingeburgerd roos! kan ook niet anders.
    jij maakt er altid wel iets moois van. topper
  3. Annet:
    30 oktober 2017
    Leuke belevenissen weer Rosanne , mooi dat je ook het eiland verkent ....... genoeg te doen daar dus je kunt vast nog wel even vooruit .
  4. Karin meijers:
    5 november 2017
    mooi reisverslag weer en prachtige fotos