8e Reisverhaal + Opdracht.

4 december 2017 - Tenerife, Spanje

Heee Allemaal!

Hierbij weer een nieuwe blog. Ik heb hier wat visite gehad wat in deze blog allemaal wordt beschreven. Veel leesplezier!

Zaterdag/ Sabado 18 11 17

In de vorige blog had ik alvast het ochtendgedeelte van vandaag geschreven en gepost. Nu ga ik verder met het avondgedeelte. Toen ik ’s Avonds om 18.30 uur moest werken, was Jesse inmiddels al geland hier. Ik had hem nog niet gezien voordat ik begon met werken. Ik was nog steeds zenuwachtig en ging met een raar gevoel naar het werk toe. Ik moest werken in het Italiaanse Restaurant met Suzanne, die ik nog steeds niet kan pijlen. Ik had haar aan het begin van de avond verteld dat Jesse kwam en dat ik hem na werktijd zou zien. Een uurtje later vroeg ze aan mij of ik zenuwachtig was omdat ze dat aan mij kon zien (oepsiee). Toen ik ja had geantwoord zei ze dat ik nu wel alvast richting het ontbijt kon gaan om zo veel mogelijk klaar te zetten en als de andere meiden dan zouden komen dat ik dan weg zou mogen! Dus ik was rond 20.30 uur alweer vrij en ging snel naar huis toe om mij om te kleden en de laatste dingen in te pakken. Ik had met Jesse afgesproken bij de supermarkt in de buurt omdat ik nog geen telefoon met navigatie had en dus niet hun appartement kon vinden. Daar aangekomen was hij er al en het was een heel mooi weerzien! Ik was zo blij dat hij er was. We zijn samen naar hun appartement gelopen en daar zag ik Kevin en Jeroen ook weer. We hebben even wat gedronken en zijn daarna naar bed gegaan omdat we morgen naar het grote waterpretpark gaan!

Zondag/ Domingo 19 11 17

Jeeeuj! Vandaag gaan we naar Siam park! De jongens hadden een auto gehuurd dus na een uurtje rijden waren we aangekomen bij het waterpretpark. De zon scheen dus dat scheelde ook alweer. We hebben alle attracties gehad en het was super leuk! Er was een hele hoge stijle glijbaan die ook wel de Tower of Power wordt genoemd. In het begin een beetje spannend maar na 5 seconden was je ook alweer beneden. Er waren ook attracties dat je in bootjes zit en een soort wilde baan doorgaat. Het was echt super leuk! Ik vond dit nog leuker dan een normaal pretpark. Naar het Siam Park gaan was overigens ook een opdracht van Bennie & Marion (schoonouders), die zijn hier zelf ook geweest een aantal jaar geleden en zeiden dat het ook echt een aanrader was. Nou dat is het zeker! Ook Leon gaf me deze opdracht mee alleen moest ik nog lummeltje spelen in het grote bad. Dat is helaas mislukt want het grote golvenbad was helaas dicht vanwege werkzaamheden.

’s Avonds zijn we uit eten geweest bij een restaurantje genaamd Zebra Maria. Ik nam een lekker pizza (zoals gewoonlijk met ananas erop 😉).

Maandag/ Lunes 20 11 17

Vandaag hebben we een relax dagje gehad. ’s Ochtends zijn we naar een winkelcentrum in de buurt geweest en hebben een paar dingen geshopt. Daarna hebben we daar geluncht bij een restaurantje waar ik al een keer eerder was geweest met Alexandra. Hier konden we op een papiertje broodjes aankruizen wat ons wel lekker leek en die kregen we dan. De broodjes waren wel ienieminie! Het was de bedoeling dat je meer dan 1 aankruist om op te eten. We hadden een aantal broodjes opgeschreven en daarna kregen we die op een mooie schaal (foto is toegevoegd). ’s Middags zijn we naar het strand geweest. De golven waren mooi hoog en we probeerden er weer boven op te komen zodat we naar voren werden gezogen. Het was nog steeds 26 graden dus het weer zat zeker mee!

Toen we daarna weer bij het appartement aangekomen waren heeft Jesse pannekoeken gemaakt! Ze waren heerlijk! Dit heb ik al zolang niet gehad. Het is niet heel moeilijk om te maken en Yessie en ik gaan dit zeker nog een keer hier doen.

Dinsdag/ Martes 21 11 17

Vandaag zijn we naar de grote dierentuin Loro Park geweest. Ik had hoge verwachtingen omdat het Siam Park ook supermooi was! De dierentuin had een dolfijnenshow, orkashow en een zeeleeuwenshow. We zijn naar die van de dolfijnen en orka’s geweest en die waren heel erg mooi! (2 filmpjes toegevoegd). Het enige nadeel was dat het superdruk was in de dierentuin en de paadjes waren maar smal. Dus je liep de hele tijd wel weer tegen iemand aan enz. Maar dat heeft de pret niet bedorven want het was wel een mooi park.

’s Avonds ben ik teruggegaan naar mijn eigen appartement omdat het vandaag de verjaardag van Ivana is. We gingen met mijn vrienden hier uit eten bij een pizzeria. Ik had met de jongens afgesproken dat ik ze daarna in Limbo weer zou zien. Het etentje was erg gezellig. We hadden het over grote spellen zoals Wie is de Mol. Toen vertelde Theo dat hij ook nog wel een leuk spel wist. Nadat hij het had uitgelegd hebben we besloten het te gaan spelen! Ik zal de uitleg hieronder beschrijven.

The killing game:

Iedereen krijgt 3 lege papiertjes. Op het eerste papiertje schrijft iedereen zijn eigen naam, op het tweede papiertje een locatie, en op het derde papiertje een voorwerp. Niemand mag zien welke locatie en voorwerp jij hebt opgeschreven. De papiertjes worden allemaal gescheiden in 3 kommen gedaan. Iedereen moet nu uit elke kom een papiertje trekken zodat je een naam, locatie en voorwerp hebt. Nu moet je zorgen dat je de persoon die je hebt getrokken en het voorwerp dat je hebt getrokken op de locatie die je ook hebt getrokken krijgt. Als jou dat lukt, moet je die persoon doden met het voorwerp dat je hebt (niet echt natuurlijk, je zegt gewoon dat die andere persoon uit het spel ligt). Er mogen GEEN andere spelers van het spel bijzijn. Verder maakt het niet uit wie of wat erbij aanwezig is. Als je dan diegene hebt vermoordt, krijg je de 3 papiertjes van die persoon en moet je die persoon weer met dat speciale voorwerp op de goede locatie zien te vermoorden. Dit gaan net zo lang door, totdat er 1 iemand overblijft die iedereen heeft gedood. Het spel kan dus weken duren. Ik heb Linda getrokken, en ik moet haar vermoorden met een tampon op een transport plek (Ik hoop dat niemand van mijn vrienden mijn blog probeert te lezen of te vertalen want dan verlies ik het spel sowieso).

We spelen dit spel met; Yessie, Ivana, Kamilla, Lea, Linda, Theo en ik. We zijn nu elke keer bang om alleen met een persoon in dezelfde ruimte te zijn. We vertrouwen elkaar niet meer haha. Dat maakt het spel zo spannend. We zullen zien hoeveel weken we dit spel vol gaan houden. Ik zal jullie via de blogs wel op de hoogte houden 😉

’s Avonds zijn we naar Limbo geweest. Hier kwamen Kevin, Jesse en Jeroen ook heen. Daar heb ik ze voorgesteld aan Yessie, Kamilla, Ivana en Theo. Het was erg rustig in Limbo dus we gingen aan een tafel zitten en hebben Mexico en Scoll gedaan (drankspelletjes). Het was erg gezellig! Op een gegeven moment draaiden ze zelfs muziek uit Nederland! Terwijl ze niet wisten dat wij uit Nederland kwamen.. Heel apart. Het was Nederlandse rap zoals Lil Kleine en Boef, misschien houden ze hier wel van de beat ofzo..

Woensdag/ Miercoles 22 11 17

Vandaag hebben we een bootexcursie gedaan. We zijn met de auto naar het Zuiden gereden en zijn daar op een grote boot gestapt en de zee opgegaan. Na een halfuurtje varen, begonnen we de dolfijnen te zien! Het was een mooi gezicht, ze kwamen supervaak boven en we hebben er heel veel gezien. De gids van de boot sprak 6 talen en waaronder Nederlands (ze kwam uit Belgie). Ze legde wat dingen uit over de dolfijnen en het was erg interessant. Daarna zijn we wat verder gevaren en hebben nog een stukje gezwommen bij mooie kliffen in het Masca gebied. Toen we weer terug gingen zagen we weer af en toe dolfijnen zwemmen. Het was een erg mooie excursie. Alleen duurde het varen voor ons gevoel wel heel lang. In totaal hebben we 4.5 uur op de boot gezeten. Na een tijdje hadden we het wel gezien. Foto’s en video’s zijn toegevoegd 😊

’s Avonds heb ik samen met Jesse bij Da Arianna gegeten. Dit is mijn favoriete Italiaanse Restaurant, of terwijl, Pizzeria haha. Ik had Jesse nog gewaarschuwd dat de pizza’s SUPER groot waren (zie vorige blogs ghehe), maar hij was eigenwijs en bestelde toch een grote. Ik heb er 1tje voor kinderen besteld. Dit was de normale grootte. Toen we onze pizza kregen zag Jesse toch wel in dat hij erg groot was. Maar ze waren zoals gewoonlijk weer erg lekker!

Donderdag/ Jueves 23 11 17

Vandaag hadden Jesse en ik een rustig dagje met zijn 2en. Kevin en Jeroen zijn samen naar de vulkaan gegaan en Jesse en ik hebben gerelaxed en zijn naar het strand gegaan. De golven waren helaas heel sterk en er hing een rode vlag op het strand. Het zwemmen in de zee was leuk alleen het erin en eruit komen was minder… De golven waren erg sterk en sleurden je zo weer mee de zee in. Dus als er net een golf geweest was, moest je rennen zo hard als je kan om voor de volgende golf aan te zijn! Dit mislukte mij een aantal keer maar uiteindelijk was het gelukt gelukkig ;p.

’s Avonds zijn we met zijn vieren naar het Amerikaanse Steakhouse Brunelli’s gegaan. Dit was een heel luxe Restaurant (wat ook onder de naam van mijn baas staat). Toen we gingen zitten kregen we een glaasje champagne. Ook werd er een schaal geïntroduceerd met daarop de stukken vlees die ze hadden. Jesse en ik hebben samen de chateaubriand gedeeld. Dit was een heerlijk stukje vlees! Ze hebben het goed klaargemaakt en de service was goed.

Vrijdag/ Viernes 24 11 17

Vandaag zijn we naar de hoofdstad Santa Cruz geweest. Het was Black Friday dus de winkels hadden hoge kortingen. We hebben een paar dingetjes geshopt. Na de middag zijn we nog naar een strandje geweest waar ze wit zand hadden, deze lag achter Santa Cruz. Hier zijn we niet lang gebleven omdat we ook weer naar huis moesten en een tafel hadden gereserveerd bij het tapas restaurant.

Zaterdag/ Sabado 25 11 17

De laatste uurtjes met Jesse zijn aangebroken. We hebben eerst even koffie (ik niet bleh) gedronken bij een bar aan de boulevard en zijn daarna nog even over de boulevard gelopen. Toen moesten we afscheid nemen. Dit was weer net zo moeilijk als de eerste keer helaas. Maar vanaf nu is het nog maar 2 maandjes en dan ben ik weer thuis.

’s Avonds moest ik werken in het Italiaanse restaurant Papagallo. Suzanne was er ook weer en deed weer overdreven aardig tegen mij. Het was erg rustig in het restaurant dus ik mocht eerder weg om het ontbijt klaar te zetten. Daar aangekomen bleek dat we het ontbijt niet hoefden te doen omdat er een cocktailparty op dezelfde plek was. Snel ging ik naar de andere restaurants om het aan Ivana en Alba te vertellen! Toen ik ze vertelde dat ik vrij was mochten zij ook eerder weg en waren we alle drie om half 9 vrij en hadden maar 2 uurtjes gewerkt! Woehoeee. Ivana en ik hebben nog even een gezellig avondje gehad met wat hapjes en een wijntje.

Zondag/ Domingo 26 11 17

VRIJ! Vandaag was een lekker chill dagje. Toen Ivana klaar was met werken om 11.30 uur, zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben boodschappen gedaan. We hadden zoals gewoonlijk weer veel te veel spullen in onze kar liggen. Toen kwam het in mij op dat mijn moeder altijd als ze boodschappen doet het karretje mee naar huis neemt omdat ze praktisch achter de supermarkt woont. Dus Ivana en ik namen het karretje dit keer ook mee naar ons appartement. We wonen alleen 5 minuutjes lopen ervan af maar dat maakte ons niet uit, we nemen gewoon het karretje de volgende keer weer mee naar de winkel. Aangekomen bij ons appartement, paste het karretje niet in de lift (we wonen op de eerste verdieping)… Shitt, konden we alsnog alle boodschappen naar boven slepen en het karretje weer terugbrengen omdat hij niet in de hal kan blijven staan ☹

’s Middags nog even een paar uur met Maud gebeld en over van alles en nog wat gepraat. ’s Avonds ben ik begonnen aan de serie Stranger Things. Dit moet een goede serie zijn en tot nu toe bevalt hij goed! De 4 jongens zijn supergrappig en het verhaal is erg spannend.

Maandag/ Lunes 27 11 17

Werken 07.30 – 11.30 uur Restaurant. Vandaag gewerkt met Ivana bij het ontbijt. Helaas zijn er niet zo veel gasten in het hotel dus hadden we niet veel te doen. We hebben onderling maar spelletjes bedacht zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet. Toen ik vrij was ben ik snel naar het appartement gegaan om mij om te kleden want Laura komt straks hier vanuit Nederland! Ik ben naar de bushalte gegaan en heb haar opgepikt. We zijn wezen zwemmen bij het natuurzwembad Lago Martianez en daarna gegeten bij mijn favoriete restaurant  ‘Da Arianna’ (weer een pizza haha). Daarna heb ik haar de boulevard en wat leuke winkeltjes laten zien. In Nederland ga ik af en toe met Laura naar het casino in Emmen, dus dat konden we hier natuurlijk niet overslaan. Helaas hadden we beide een slechte avond..

Dinsdag/ Martes 28 11 17

Vandaag met Laura naar het Siam Park geweest! Dit was weer helemaal super! Wat een mooi park. De zon scheen de hele dag en we hebben het erg naar onze zin gehad (filmpje is toegevoegd). Toen we s’ avonds weer thuis waren zijn we weer naar ‘Da Arianna’ geweest (oepsie haha). Maar dit keer geen pizza gegeten maar een lekkere pasta, die ook heerlijk was! ’s Avonds hebben we samen met Ivana nog Black Jack gespeeld in ons appartement. Het was een geslaagde dag!

Woensdag/ Miercoles 29 11 17

Het laatste dagje met Laura alweer! We zijn ’s ochtends nog naar het strand geweest en hebben nog even gerelaxed. ’s Middags heb ik haar helaas weer op de bus gezet en ging ze weer richting Nederland. Maar we hebben superleuke dagen gehad samen (foto’s zijn toegevoegd).

’s Avonds moest ik weer werken bij het Italiaanse Restaurant Papagallo. Hier waren maar 4 reserveringen! Ik had haast niks te doen en mocht om 19.15 (:O) al richting het ontbijt om het klaar te zetten. Ik ben toen langs Ivana gegaan in het Spaanse Restaurant Parilla en heb daar gevraagd of Ivana ook met mij alvast het ontbijt klaar mag gaan zetten, en dat mocht!! Dus we waren weer mooi op tijd klaar vandaag.

Donderdag/ Jueves 30 11 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 21.00 uur Restaurant. Vandaag werk ik samen met Linda. We stonden samen bij het ontbijt en er zijn nog steeds niet veel gasten in het hotel dus het was erg rustig. We hebben weer wat spelletjes gedaan. Ondertussen zijn we nog steeds bezig met ‘the killing game’. Zoals jullie gelezen hebben moet ik Linda vermoorden op een transport plek.. Nu heb ik heel lang nagedacht over een goede plek en wat het woordje transport nou precies inhoudt. Ik dacht aan een taxi of bus, of op de transportplek van ons hotel. Maar toen had ik het opeens! Een lift! Dat is ook een soort transport toch? Dit schoot mij gisteren ineens te binnen. Ik heb het aan verschillende mensen nagevraagd of ze lift als transport goedkeurden en iedereen zei ja. Dus als ik vandaag met Linda in de lift sta, ga ik haar met een tampon te grazen nemen (dit klinkt heel gek maar het is allemaal voor het spel ;p). Gelukkig staan we elke dag na het ontbijt samen in de lift omdat we het karretje met vieze servetten naar de wasserij moeten brengen. Tijdens het ontbijt begon Linda over het spel te praten. Ze vertrouwde er gelijk op dat ik haar niet hoefde te vermoorden. Dus toen ik haar vertrouwen had, vertelde ik haar dat ik de iemand moest vermoorden op een transport locatie en of zij de lift ook als transport zag. Ze zei jaa! Na het ontbijt gingen we samen in de lift en haalde ik de tampon uit mijn tas tevoorschijn! Nu ligt ze uit het spel. Ik heb haar persoon, locatie en object gekregen en ga nu proberen die persoon uit te schakelen ghehe.

Toen we gingen eten, waren Theo en Lea daar ook. We hadden het weer over het spel en ik had geen idee wie van hen ik kon vertrouwen. Toen ik met Linda naar de appartementen wou lopen liep Lea ook mee. Omdat Linda nu uitgeschakeld is, telt ze niet meer als getuige. Dus als Lea me nu vermoordt zou dat gewoon kunnen! Ik durfde daarom niet met hen mee te lopen en zei tegen ze dat ik nog even naar de wc moest, ik heb toen stiekem een omweg genomen waardoor ik op de achterkant van de parkeerplaats uitkom. Ik moest wel langs hun als ik het terrein wou verlaten. Dus ik begon keihard te rennen hahaha, iederaan zag mij en dacht wat is zij nu weer aan het doen?!?! Maar dat maakte mij niks uit, alles voor het spel ;p Linda en Lea hadden het ook in de gaten en begonnen ook keihard te lachen. Daarna ben ik samen met Linda naar huis gelopen.

Vrijdag/ Viernes 01 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 21.00 uur Restaurant. Het wordt steeds rustiger en rustiger in het hotel, dus elke ochtend hebben we ook steeds minder te doen. We staan soms wel heel lang stil op dezelfde plek wachten tot er gasten naar het ontbijt komen. Gelukkig zijn we met zijn 2en of 3en dus hebben we wel altijd wat te praten. Toen ik vanochtend klaar was met werken heb ik even een powernappje gedaan omdat we vanavond een soort van personeelsfeestje hebben in onze favoriete karaokebar. Het is georganiseerd door medewerkers zelf. Eerst gaan ze uit eten in een dorpje verderop. Helaas kan ik daar niet naar toe omdat wij eerst moeten werken vanavond. Maar na het eten gaan ze naar de karaokebar, en daar gaan wij ook rond die tijd naar toe.

’s Avonds zou ik moeten werken in het restaurant Papagallo maar toen ik daar aangekomen was kwam Suzanne al naar mij toe met het nieuws dat ze maar 1 reservering hadden en die was om 21.00 uur… Dus ik mocht alvast naar het ontbijt toe om dat klaar te maken. Een halfuurtje later kwam Ivana ook helpen want die had ook weinig te doen in Restaurant Oriental. We waren om 20.00 uur klaar met het ontbijt en toen we naar huis liepen zagen we Theo, Kamilla, Lea en Linda naar de verzamelplaats lopen om te gaan eten met het personeel. Maar wij wouden ons nog omkleden en klaarmaken en besloten niet haastig naar het etentje te gaan maar om even lekker te relaxen en dan daarna naar de karokebar te gaan. Het was superdruk in de karaokebar die opeens transformeerde in discotheek met super leuke muziek. Iedereen was aan het dansen en het was super gezellig!

Zaterdag/ Sabado 02 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 21.00 uur Restaurant.

The day after… Ivana, Linda en ik moesten om 07.30 uur beginnen met het ontbijt. We waren alle drie op tijd maar we sliepen alle drie nog half… De avond was zeer geslaagd maar de ochtend erna was verschrikkelijk haha. Gelukkig waren we met ons drieën en maakten we er het beste van! Helaas op zaterdag en zondag duurt het ontbijt tot 11.00 uur in plaats van 10.30 uur. En dat half uurtje extra duurt altijd superlang! Uiteindelijk om 11.00 uur begonnen met het buffet uitruimen en om 11.30 uur naar huis gegaan en meteen mijn bedje weer ingedoken.

’s Avonds werkte ik in het restaurant Parilla. Tenminste dat dacht ik. Ik was nog maar 5 min aanwezig en toen kwam Ivana al binnen met het nieuws dat Suzanne haar alvast naar het ontbijt had gestuurd en of Linda (Oriental) en ik (Parilla dus) ook alvast mochten beginnen. Gelukkig mocht dat van onze leidinggevenden en we waren weer super vroeg klaar. Thuis heb ik nog even met Maud gebeld en ben daarna op bed gegaan (ookal was het zaterdagavond, ik had wel wat slaap in te halen ghehe).

Zondag/ Domingo 03 12 17

Werken 7.30 – 11.30 & 18.30 – 21.00 uur Restaurant. Vandaag weer samen met Linda gewerkt. Ik kwam op het geniale idee (al zeg ik het zelf) om een sudoku te googlen en die dan te maken om de tijd een beetje te verdoen. De eerste hadden we binnen 10 min af en dat ging een beetje te snel vonden we. Dus hebben we daarna eentje met weinig ingevulde cijfers uitgekozen en daar wel 2 uur overgedaan! :O Uiteindelijk hebben we een paar cijfers gegokt omdat we niet verder kwamen. Maar de tijd ging zo wel snel.

’s Middags heb ik samen met Ivana het hele huis schoongemaakt. En het was niet eens mij week! Maar na onze grote schoonmaak was het weer heerlijk fris. Daarna heb ik de serie Stranger Things gekeken (die ik alweer bijna af heb ☹ )

Ivana en ik wouden ’s avonds gaan eten in de bedrijfskantine toen Theo opeens zei dat hij ook wel mee wou. Normaal gesproken is dat geen probleem maar ik zat gelijk met ‘the killing game’ in mijn hoofd. Ik vertrouw die vent voor geen meter! En Ivana is al vermoord en heeft mij verteld dat ik moet oppassen voor hem en voor een banaan…

Ik heb hem gezegd dat hij alvast maar vooruit moet lopen en dat Ivana en ik wel een paar minuten later vertrekken. Zo gezegd zo gedaan alleen dacht ik Theo overal te zien. Uiteindelijk toen we bij het hotel aankwamen, durfde ik de security gate niet in, hier moeten we altijd doorheen en onze naam opschrijven. Ik vroeg aan Ivana of ze mijn naam wou opschrijven en dat wou ze wel. Maar na de Security gate is de parkeerplaats.. Hier kan Theo zich ook overal verstoppen en mij zo op een onaangename manier verassen. Ik besloot het weer op een rennen te zetten. Tijdens het rennen draaide ik me om om nog wat tegen Ivana te zeggen en zag toen in mijn ooghoeken Theo verschuild achter de Securtygate staan!! Potver! Wat goed dat ik niet naar binnen ben gegaan en dat ik heb gerend over de parkeerplaats! Ik moet nu dus goed uitkijken in de omgeving van de parkeerplaats.

Ik was later aan het werk in Oriental en er waren weer weinig reserveringen. Om 19.15 uur vertelde Jan (vrouwelijke superaardige leidinggevende uit Hawai) dat ze alvast 2 mensen naar het ontbijt had gestuurd om dat klaar te zetten, en dat ik moest wachten op de reservering van 19.30 uur en daarna ook kon gaan. Toen die reservering was geweest zei ze; Je hoeft ook niet naar het ontbijt toe, die andere 2 maken het wel af zodat jij en Linda naar huis kunnen. We waren zo blij! We hebben maar een uurtje gewerkt 😊.

Dit was weer een blog!! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Tot de volgende keer!

xoxo

1. Jessica:
    17 december 2017
    Mooi dat Jesse er was! Xx
  2. Karin meijers:
    30 december 2017
    Rosanne wat weer mooi om te lezen,
    en wat heb je al veel gezien en beleefd,
    en wat mooi dat jessy is geweest
    prachtige fotos
    ga nu de laatste blog lezen.