7e Reisverhaal xxxx

18 november 2017 - Tenerife, Spanje

Buenas Tardes mi amiga's!

Todo bien aqui! Esto es un nuevo blog de viaje.

que approvechen!

adiossssss.

Maandag/ Lunes 06 11 17

Werken 07.00 – 15.00 uur Receptie. Een lekker rustig dagje achter de receptie. Er was niet veel te doen dus ik dacht laat ik maar even uitzoeken wat ik donderdag allemaal mee moet naar Madrid. Ik heb een aantal gegevens geprint en kwam uiteindelijk op een pagina waar je een afspraak kon maken. Op internet stond aangegeven dat er vanaf 18 december pas weer afspraak mogelijkheden beschikbaar waren :O. En ik had de tickets al geboekt. Gelijk met de Nederlandse ambassade gebeld en gevraagd of het mogelijk was of ze mij er donderdag tussen kunnen schuiven. Ze zeiden dat ik morgen even terug moest bellen tussen 10.00 uur en 12.00 uur, want dan konden ze mij doorverbinden met de ambassade in Spanje (Ik belde nu met iemand in Nederland). Na het werk weer lekker rustig aan gedaan en heerlijk gerelaxed.

Dinsdag/ Martes 07 11 17

Werken 07.00 – 15.00 uur Receptie. Vanochtend gelijk met de ambassade gebeld. Die kwamen met het vervelende nieuws dat donderdag de ambassade gesloten was vanwege een nationale feestdag!! Ik kan dus niet een nieuwe ID kaart aanvragen aanstaande donderdag… Ik heb nog even informatie gegoogled over de feestdag en er was niks over te vinden. Ook heb ik het nagevraagd aan mijn stagebeleidster Silvia  en die wist ook van niks. Het was dus een lokale feestdag in Madrid. Wij konden dit niet weten toen we de tickets boekten. Nu heb ik een nieuwe afspraak gemaakt bij de ambassade voor 20 december. En aanstaande donderdag vlieg ik gewoon naar Madrid toe voor de fun, anders is het ook zonde van de tickets. Mijn klasgenoot Valerie loopt daar stage en we hebben afgesproken om de dag samen door te brengen. De werkdag verder verliep wel goed. Heb weer gasten in en uit gecheckt en ik heb nu ook geleerd om Tickets te verkopen voor Loro en Siam park. In de vorige blogs vertelde ik dat stagiaires niet bij het geld mochten komen. Maar omdat ik hier nu al voor de 7e week ben, mag ik dat wel en kan ik meer klanten helpen die geld willen wisselen of dingen willen kopen.

Woensdag/ Miercoles 08 11 17

VRIJ! Heerlijk uitgeslapen. Het weer was de afgelopen 3 dagen niet erg goed. Het regende en was ongeveer 18 graden (wat voor jullie wel warm is maar hier valt het tegen haha sorry). Vandaag was dit ook het geval. Yessie is ook vrij en we wouden gaan zwemmen. Dit ging dus niet door vanwege het slechte weer. We zijn even de stad in geweest en hebben avondgegeten in het hotel. Daarna zijn we samen met Kamilla en Theo (alweer, oeps) naar het casino geweest. We zijn ons ervan bewust dat we best vaak gaan en dat het niet te vaak moet worden. Maar deze avond was zeer geslaagd. Yessie had 150 euro winst, Kamilla 60 euro winst, Theo 50 euro verlies en ik 215 euro winst! Dit had ik echt even nodig na kosten van de vliegtickets, een nieuwe telefoon (die Jesse voor mij heeft gekocht en hem de 18e meeneemt als hij hier komt) en alle andere dingen. Het was een gezellige en geslaagde avond. Daarna op bed gegaan want morgen er weer vroeg uit voor het tripje naar Madrid.

Donderdag/ Jueves 09 11 2017

VRIJ! Opstaan om 04.30 uur want om 5.30 uur brengt Paloma mij naar de airport hier in het Noorden. We zijn er heen gegaan en ik ging samen met haar in de rij staan om in te checken. Het was fijn dat ze erbij was want zij woont op Cran Canaria en Spaans is dus haar moedertaal. De vrouw van de check-in zei dat er wat mis was met mijn bewijs waarop staat dat ik inwoner ben. We moesten even naar de informatiebalie lopen. Daar aangekomen zocht de man die er zat mijn gegevens op. Hij kon ze niet vinden in het systeem. Ik had mijn Spaanse documentnummer en het bewijs van inwoning bij mij en dat moet voldoende zijn om te vliegen dachten Paloma en ik. De man bleef zeggen dat het niet mogelijk was en dat ik wel een nieuw ticket kon kopen voor vandaag van €300!! Dat ging ik dus echt niet doen. Ik baalde er zo van dat er weer een tegenslag bij kwam. Al dat gedoe, wordt er zo gek van. Paloma en ik konden weer naar huis. Ik ben weer naar Silvia gegaan om te vragen of zij er misschien iets van wist. Ze snapte het ook niet en heeft een paar telefoontjes voor mij gepleegd. We kwamen erachter dat er dus blijkbaar een speciaal document voor inwoners is om te vliegen! Deze moet ik dus nog aanvragen voordat het de 20e van december is en ik weer niet kan vliegen naar Madrid.

Om 11.30 hadden we een vergadering met alle stagiaires om te kijken hoe het gaat en nog wat belangrijke informatie. S’ middags heb ik nog nieuwe schoenen en een jasje geshopt en daarna heb ik gebeld met Maud. Dat vrolijkte mij wel op na het slechte nieuws van vanochtend. ’s Avonds ben ik met Ivana en Yessie naar een pizzeria gegaan en hebben we uren gekletst en gelachen met een drankje erbij.

Vrijdag/ Viernes 10 11 17

Werken 15.00 – 23.00 uur Receptie. Vanochtend ben ik eerst boodschappen gaan doen want dat was weer hoog nodig. Voor zolang dat ik hier nu zit ben ik erachter gekomen hoe duur boodschappen eigenlijk zijn.. Ik vind het steeds leuker om te koken en haal steeds nieuwe dingen op en de prijs bij de kassa wordt ook steeds duurder (helaas). Ik kom eigenlijk ook altijd met dingen thuis die ik helemaal niet nodig heb, de tassen zijn veelte vol en ik moet ook nog weer teruglopen naar het appartement in de brandende zon. Volgende keer toch echt alleen dingen halen die ik nodig ben!

Toen ik uiteindelijk op werk aankwam was het een gekkenhuis. De receptie was aan het rennen en vliegen. Het bleek dat er weer een vliegtuig gecanceled was (zie vorige blog). Er waren weer 200 gasten aan het aankomen alleen dit keer niet tegelijk. Sommige kamers moesten nog schoongemaakt worden en sommige waren al klaar. Het inchecken moest via de normale manier en dat duurde erg lang. Gelukkig zat er goede regeling in bij de receptie en waren de taken goed verdeeld. Ik mocht de gegevens van de ingecheckte mensen in de computer zetten. ’s Avonds kwam Susanne, de manager van de afdeling ‘Public Relations’, naar mij toe omdat ze hulp nodig had. Ze had het kerst activiteitenprogramma gemaakt en heeft het door de medewerkers van Loro Park laten printen. Ze vertelde dat er vorig jaar heel erg veel fouten in de door Loro Park geprinte versie zaten. Daarom wou ze dat ik haar versie en de versie van Loro Park ging vergelijken om te kijken of er fouten in zaten. Het was een dik pakket en ik ben er 3 uur mee bezig geweest en was nog niet klaar. Ik besloot om er mee te stoppen en morgenvroeg verder te gaan. Ik moet het pas zondag teruggeven dus ik heb nog even de tijd. Ik mocht om 22.00 uur naar huis.

Zaterdag/ Sabado 11 11 17

Werken 10.00 – 18.00 uur Receptie. ’s Ochtends eerst verder gegaan met het nakijken van het kerstactiviteitenprogramma. Daar was ik na een uurtje mee klaar en heb toen verder geholpen achter de receptie. Ik heb wat check in en check outs gedaan en er was verder niet veel bijzonders gebeurd.

Toen ik vrij was ben ik naar huis gegaan en heb kippepootjes klaargemaakt, samen met wortels en aardappels. Het was een lekkere maaltijd. Daarna hebben we ons klaargemaakt voor een avondje uit. We waren van plan om naar het studentenstadje La Laguna te gaan. Dit is 20 minuten met de auto. We waren spelletjes aan het spelen en het was later dan we dachten. We zijn daarom niet naar La Laguna gegaan maar weer naar Limbo. Dit was weer erg leuk.

Zondag/ Domingo 12 11 17

Werken 10.00 – 18.00 uur Receptie. Weer een rustige dag met de standaard dingen achter de receptie. Dit is alleen wel mijn laatste dag in de Receptie! Daarom heb ik vanochtend voor het werk aan een grote emmer met snoepjes gekocht voor alle medewerkers achter de receptie (stiekem ook voor mezelf om op te eten tijdens de dag ghehe). Toen ik vrij was een lekker pizzatje hawai gegeten, [Ja we eten veel pizza hier].

Maandag/ Lunes 13 11 17

Werken 07.30 – 11.30 uur Ontbijt, 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vanochtend vroeg opgestaan want dit is mijn eerste dagje in de afdeling ‘Restaurant’. Ik ben iets eerder op werk gekomen zodat Linda waar ik mee werk vandaag, alles nog even kon uitleggen. We moesten in de hal gaan staan achter een hoge tafel. Dit was ook de ingang van de grote zaal waar het ontbijt is (foto’s zijn toegevoegd). Als er dan gasten aan kwamen, moesten wij ze goedemorgen wensen, hun kamernummer vragen, naar een tafel brengen, het buffet laten zien als ze nieuw zijn en eetsmakelijk wensen. En dit tot  10.30 uur. Toen ging het ontbijt sluiten en moeten wij nog een uurtje helpen met opruimen en dan zijn we ook vrij. Ik vond het erg leuk om te doen, zo heb ik nog steeds contact met de gasten.

Toen ik vrij was ben ik met Paloma naar het stadhuis gegaan om het ‘speciale’ papier voor reizen aan te vragen. Dit was weer een gedoe want ten eerste stuurden ze mij naar het politiebureau die helaas dicht was nu, en ten tweede zeiden ze dat ze een kopie van mijn ID kaart nodig hebben.. Dit gaat dus niet omdat hij gestolen is. Ik ga nu een andere dag naar het politiebureau om het verhaal uit te leggen en hopelijk geven ze mij dan het formulier. Daarna zijn Paloma en ik weer naar het vliegveld gegaan om een klacht in te dienen. Wie niet waagt wie niet wint. Helaas was dezelfde jongen als vorige week donderdag er weer. Hij zei dat de manager er woensdag weer is. Dus we gaan woensdag weer die kant op.

Het hotel heeft 3 verschillende restaurants. The Oriental [Thais], La Parilla [Spaans] en Il Papagallo [Italiaans]. Elke dag zijn er 2 restaurants open. Behalve op zaterdag, dan zijn ze alle drie open. Als het hotel helemaal vol is, wat ik tot nu toe 2x heb meegemaakt, zijn alle drie de restaurants ook open. Vanavond ben ik begonnen in The Oriental. Ik moest bij de deurstaan en de gasten verwelkomen. Toen ik hun kamernummer genoteerd had bracht ik ze naar hun tafel. Daar heb ik ze de menukaarten gegeven en het menu van de dag verteld. Soms vertelden ze mij wat ze wouden drinken en nam ik hun bestellingen op. Als er gasten kwamen die niet hadden gereserveerd, moest ik zelf een mooie tafel voor ze uitzoeken waar ze kunnen zitten. De gasten kunnen tot en met 21.00 uur reserveren. Ik had in totaal 25 reserveringen gehad in 3 uur. Dit is veel voor Oriental, en ik hoorde dat er normaal gesproken niet zoveel tafels gereserveerd zijn. Het restaurant heeft ook maar 24 tafels. De gasten kwamen niet allemaal tegelijk gelukkig anders hadden we een probleem. Ook was er een jonge jongen die een huwelijksaanvraag ging doen in het restaurant!!! Hij kwam alleen binnen en wachtte op de jonge vrouw. Toen ze uiteindelijk kwam was het 21.00 uur en dan moet ik weg uit het restaurant om het ontbijt voor de volgende dag klaar te zetten. Ik heb dus het hele aanzoek gemist ☹

Linda werkte in la Parilla vanavond en was eerder klaar dan ik. Ze was al begonnen met het ontbijt klaarzetten. Er moet een heleboel klaargezet worden op heeeel veeeel tafels. Tafelkleden, schotels, koffiekopjes, 2 messen, 2 vorken, peper en zout stel, suikerzakjes in pot en een servetje! Het zijn ongeveer 100 tafels. Gelukkig ging het met zijn 2en wel snel en waren we binnen een uurtje klaar. (Foto’s zijn toegevoegd)

Dinsdag/ Martes 14 11 2017

Werken 07.30 – 11.30 uur Ontbijt, 18.30 – 22.30 uur Restaurant. ’s Ochtends de gasten weer geholpen tijdens het ontbijt. Daarna de restanten van het ontbijt naar de keukens gebracht. Senora Kissling (de eigenaresse van het hotel!) heeft een eigen winkel in het hotel. Ze komt meestal ’s ochtends om 10.00 uur. Haar kantoortje is precies tegenover de plek waar wij moeten staan om de gasten te helpen. Ze zit ons dus vaak te begluren. Ik had al van Yessie gehoord dat ze vaak boos is op de stagiaires die bij het ontbijt staan. Dit is omdat ze wil dat wij met de gasten meelopen ongeacht hoelang ze al in het hotel verblijven! Wij vinden dit een beetje onzin omdat de gasten na een week echt zelf de weg wel weten hier. Gisteren zag ze dat we niet meeliepen met een gast en schreeuwde ze vanaf haar kantoortje dat we dat MOESTEN doen. Ik probeerde uit te leggen dat ik het wel had gevraagd maar dat ze dat niet wouden (wat echt zo was!), maar toen schreeuwde ze, NIET VRAGEN GEWOON DOEN!!! Pff okee dan.

Vanochtend toen we om 07.30 uur begonnen, hebben we het geprobeerd maar echt bijna iedereen zegt; Nee je hoeft niet mee te lopen, we weten het wel en blablabla. Dus nu hebben we afgesproken dat we alleen als Senora Kissling er is mee gaan lopen met de gasten. En als de gasten nieuw zijn natuurlijk ook.

s’ Middags ben ik naar Lago Martianez geweest om heerlijk te zwemmen en te zonnen. Het was erg warm en de zon was fel.

’s Avonds heb ik gewerkt in ‘La Parilla’, het Spaanse Restaurant. Hier ben ik wat eerder naar toegegaan om uitleg te krijgen. Fransesco was de leidinggevende en legde mij alles uit. Als de gasten binnen zijn moet ik ze naar hun tafel brengen, de stoelen onder hun schuiven, de menu en wijnkaarten aangeven, vragen of ze een aperitief willen en of ze een fles water willen met bubbels of zonder bubbels. Als de gasten uitgegeten zijn, zetten de obers hun borden in het restaurant op de kasten en dan moet ik ze daar weghalen en naar de afwas brengen. Ik vond het leuk hier in Parilla en de tijd ging ook snel voorbij. Ik mocht wat eerder weg uit het restaurant zodat ik alvast kon beginnen met het klaarzetten van het ontbijt. Uiteindelijk waren we rond 22.00 uur klaar.

Woensdag/ Miercoles 15 11 17

Werken 07.30 – 11.30 uur Ontbijt, 18.30 – 22.30 uur Restaurant. ’s Ochtends begonnen met het ontbijt samen met Linda. Sommige gasten maken een praatje of een grapje met ons. We zien ze natuurlijk elke ochtend bij het ontbijt en dan ook nog ’s avonds in de restaurants. Sommige kamernummers kennen we uit ons hoofd, maar nog lang niet alle. Soms komen er gasten en die zeggen niks omdat ze er vanuit gaan dat we hun kamernummer wel weten, wat dus niet zo is omdat er 250 kamers bezet zijn op allemaal verschillende verdiepingen waarvan wij echt niet weten wie in welke kamer zit. We vragen ze dan naar hun kamernummer en krijgen een verontwaardigde blik toegeworpen. Jammer dan..

’s Middags weer met Paloma naar de airport gegaan om een klacht in te dienen. We zijn naar de informatiedesk gegaan en vroegen naar de manager. Ze stuurden ons naar de check in en daar moesten we naar de supervisor vragen. Na een kort gesprekje met de supervisor werden we weer teruggestuurd naar de balie omdat die over geld terug stortingen gaat. Daar het verhaal weer uitgelegd en een beetje aangedikt en geklaagd maar er was helaas niks wat ze voor mij konden doen. Ik heb nu online een klacht ingediend. Misschien dat dat wat oplevert maar ik denk dat ik het geld voor de tickets gewoon kwijt ben..

’s Avonds heb ik in het Italiaanse Restaurant gewerkt (‘Il Papagallo’). Over dit restaurant heb ik veel verhalen gehoord. Suzanne, de leidinggevende van dit restaurant moet erg gemeen zijn en van alle fouten die ze maakt geeft ze de stagiaires de schuld. Ik was dus een beetje bang om fouten te maken vanavond want ik had geen zin dat ze tegen mij schreeuwt en boos op me is. Ik kwam haar wel eens tegen en toen deed ze al overdreven aardig! Ik snapte er niks van want ik ken haar helemaal niet. Ze heeft ook wel eens gezegd dat ik zo aardig en lief ben. En gisteravond zei ze dat weer toen ik net aangekomen was. De f&B manager Antonio kwam langs en toen zei Suzanne allemaal aardige dingen over mij! Ik snapte er niks van want ik heb nog nooit een gesprek met haar gevoerd! Maar goed, toen ik begon met werken had ze geen tafelnummers opgeschreven voor mij. Ik moest dus elke keer als er gasten kwamen aan haar vragen welke tafel ik ze moest neer zetten. Dit was wel vervelend, dus na een tijdje besloot ik zelf tafels voor ze uit te kiezen. Op een gegeven moment had ik een fout gemaakt, ik had mensen aan een gereserveerde tafel gezet ☹ ‘Shit, nu heb ik het verpest’ dacht ik. Boos kwam ze dus naar mij toe en zei dat ik daar heel goed op moet letten en dat ik geen fouten mag maken! Gelukkig ging de rest van de avond goed en toen ik naar het ontbijt ging bood ik nog mijn excuses aan voor de gemaakte fout van vanavond. Ze begon mij te knuffelen en gaf me een kus op de wang!!!! Ik snapte er niks van en ik weet niet of ze het nou meent of niet.  Toen ben ik overdonderd naar het ontbijt gegaan en toen ik daar kwam hielp er een medewerker van de bar ons met het klaarzetten van het ontbijt! We waren dus veel eerder klaar dan verwacht. Om 21.15 verliet ik het hotel.

Donderdag/ Jueves 16 11 17

VRIJ! Helaas niet kunnen slapen want ondanks dat ik mijn wekker niet had gezet werd ik alsnog om dezelfde tijd wakker als de vorige dagen toen ik moest werken. Nog geprobeerd in slaap te vallen maar lukte niet meer. Ik heb ontbeten en ben toen begonnen met het huis schoonmaken want het is weer mijn week. Om 11.00 uur pikte Carlos mij op om naar het politiebureau te gaan voor het document waarmee ik kan vliegen als inwoner. Natuurlijk ging dat ook niet zonder gedoe en ben ik nog steeds geen stap verder omdat ze niks voor mij kunnen doen zonder een kopie van mijn ID kaart. Bah, laat dat stomme document ook maar zitten, ik boek de duurdere tickets wel en hoop dat de verzekering ze vergoedt. Ik kreeg nog een goede tip van Antonio à kopieën maken van je Paspoort/ ID, Rijbewijs, verzekeringspassen en noem maar op en dat in je mail zetten. Zo heb je het altijd bij de hand en kun je er overal bij. Dus dat ga ik meteen doen als ik uiteindelijk mijn nieuwe ID in handen heb.

Daarna gegeten en naar het appartement gegaan. Vanavond ga ik nog even hardlopen.

Vrijdag/ Viernes 17 11 17

Werken 07.30 – 11.30 uur Ontbijt, 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vanochtend een rustig ochtendje gewerkt met Lea. We hebben de gasten naar hun tafels gebracht en een praatje met ze gemaakt. Senora Kissling was er weer dus moesten we verplicht naar de tafels lopen met de gasten ook als ze dat niet wouden. Tot nu toe is ze er elke ochtend nog geweest. Gelukkig komt ze pas rond 10.00 uur en door de weeks duurt het ontbijt tot 10.30 uur dus zijn er niet veel gasten meer die komen.

’s Middags heb ik lekker uitgerust en niks gedaan. Ik was erg moe, misschien van de afgelopen dagen, ‘s ochtends er vroeg uit en dan ’s middags dingen doen en ’s avonds weer werken en er laat in.

’s Avonds heb ik weer gewerkt in het Thaise Restaurant Oriental. Ze zaten alweer vol! Het was druk en ik had de hele tijd wat te doen. Tot 2 keer toe kwamen er gasten aan die wel hadden gereserveerd bij de receptie maar niet op de lijst stonden! Dit kwam heel ongelukkig uit want alle tafels waren bezet. Dit heb ik op een creatieve manier opgelost door ze aan een tafel te zetten waarvan de gasten een kwartiertje later gereserveerd hadden, in de hoop dat er een andere tafel uitgegeten zou zijn en weg zou gaan. Gelukkig ging dit net goed omdat een 2tal gasten die gereserveerd hadden niet opkwamen dagen. Als dit wel zo was was ik de sjaak geweest ☹ Of eigenlijk de receptie, want het was hun fout. Maar gelukkig is alles goed gekomen.

Zaterdag/ Sabado 18 11 17

Werken 07.30 – 11.30 uur Ontbijt, 18.30 – 22.30 uur Restaurant. Vandaag stonden we met zijn 3en. Omdat op zaterdagavond alle drie de restaurants open zijn, moeten we dus alle drie werken. Normaal gesproken sta je met zijn 2en. 6 dagen met zijn 2en en 1 dag met zijn 3en. Dit is eerlijk verdeeld want zo heeft iedereen 2 dagen van de week vrij. Maar in het ontbijt was met zijn drieen wel te veel. We stonden een beetje op een kluitje. Gelukkig had Suzanne van Public Relations weer een opdracht voor mij. Ik moest nog een paar pagina’s controleren op fouten, ze zei omdat ik het de vorige keer zo goed had gedaan (yessss).

Na het ontbijt ben ik naar ons appartement gegaan en heb ik mijn koffer ingepakt omdat Jesse vanavond komt samen met Kevin en Jeroen en ik ga bij hun in het appartement slapen! Ik heb gelukkig ook een weekje vrij van het werk gekregen. Op dit moment ben ik ook de blog aan het uploaden want ik denk niet dat ik er volgende week tijd voor heb. Ik ga namelijk even lekker vakantie houden en niet meer (bijna) elke dag een stukje typen voor de blog. Ik weet dus nog niet of er van volgende week een dagenverslag komt sorry haha. Na de vakantie ga ik verder met de blog en misschien vertel ik nog wel een paar dingen van de vakantie (mij kennende ben ik er weer een hele dag mee bezig omdat ik toch een dagenverslag wil). Maar dat zien jullie vanzelf!

Vanavond moet ik helaas nog werken in Il Papagallo. En daarna zie ik eindelijk Jesse weer! Ik heb wel echt een heel raar gevoel in mijn buik. Ben zo zenuwachtig, geen idee waarom. Maar het komt waarschijnlijk allemaal wel goed! Ik ga nu nog even de laatste dingetjes inpakken en ben over 2 weken weer bij jullie terug!

xoxo

Kussieeeeeeeeees Rosanne.

1. Je vader:
    18 november 2017
    Hey Rosanne, weer leuke verslagen gemaakt en weer heel veel beleeft, mooie momenten maar ook minder mooie momenten.. ik denk wanneer je dit leest, Jesse al bij je is.. geniet van een mooie komende week samen met Jesse..! heel veel liefs van je vader en een dikke kus van mij..xx Doeg meid!!
  2. Marion:
    19 november 2017
    Haaai roos wat een gedoe allemaal met je id maar nu lekker genieten van je vakantie 😊dikke kusss
  3. Jessica:
    19 november 2017
    Wow je beleeft een heleboel, en het is absoluut niet saai daar.
    Kun je die Susanne niet duidelijk maken dat gasten die de weg kennen het irritant vinden als je tóch mee loopt?
    Joehoeeeeeee Jesse is er nu. ❤️ Je onderbuik gevoel is weg?
    Heel veel plezier en lekker genieten met je lieverd. Fijne vakantie xxxx
  4. Maud Hesselink:
    19 november 2017
    Hele fijne vakantie samen met Jesse! 😍 mooie herinneringen maken want die zijn voor altijd ❤❤❤
  5. Rosanne Kroeze:
    14 december 2017
    dit is een test reactie ..