Derde Reisverhaal + Nieuwe opdrachten!

5 oktober 2017 - Tenerife, Spanje

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer! Het werd weer hoog tijd voor een nieuw blog aangezien het al een tijdje geleden is! Gelukkig heb ik elke dag een paar belangrijke notities gemaakt zodat ik niet vergeet op welke dag ik wat heb gedaan. Het zijn ongeveer 3 a 4 notities per dag dus de stukjes zullen iets korter worden (denk ik). Have fun met lezen!

Maandag/ Lunes 18 09 17

Vandaag werken van 09.00 - 17.00 uur in de Housekeeping (nog steeds). De afgelopen 2 weken was ik de enige stagiaire in de Housekeeping, waar velen zich over verbaasden omdat er normaal gesproken meer stagiaires in de Housekeeping meeliepen. Maar dat vond ik niet erg want ik vond het heerlijk in mijn eentje. Lekker op mijn eigen tempo (wel snel hoor) de badjassen en badslippers naar de kamers brengen. Totdat vandaag er opeens een nieuwe stagiaire verscheen. Ik kende haar niet omdat ze niet in 1 van onze 3 appartementen woont. Ze was blijkbaar op een cursus en loopt alleen stage in de Housekeeping. Helaas kon ze geen Engels dus het communiceren bleef lastig. Het was een hele aardige meid en we hebben veel taken samen gedaan. 's Avonds heb ik een poging gedaan om met de [supergrotemoeilijkestomme] schoolopdracht te beginnen. Die ook nog eens in het Engels geschreven moet worden. Na het doorlezen van de opdracht was ik er alweer klaar mee en heb ik Flikken Maastricht maar weer aangezet, oeps...

Dinsdag; Martes 19 09 2017

Werken van 09.00 - 17.00 uur. Vandaag kreeg ik een nieuwe taak erbij!! Ik had verwacht dat er niks nieuws meer bij zou komen omdat zo wat elke dag dezelfde dingen gedaan moesten worden, dus dit was een aangename verrassing. In het trappenhuis van de medewerkers was een open ruimte waar heel veel rode rozen stonden. Ze waren al geknipt en ik mocht ze op de hele verdieping 2 naar de kamers brengen en ze daar in hun badkamer in een vaasje zetten, ongeacht of de mensen thuis waren of niet. Ik ging enthousiast te werk, maar na een paar lege kamers bleek er in de volgende kamer iemand thuis te zijn. Toen ze de deur opendeden keken ze mij vragend aan. Daar stond ik met 1 roosje in mijn handen, "I have a new flower for in your bathroom". Ik voelde me echt een klungel omdat het een beetje raar is dat ik in hun badkamer met al hun spullen hun roosje vervang. Maar de meeste gasten vonden het geen probleem en waren blij met de nieuwe bloem! Gelukkig maar. 's Avonds heb ik een schoonmaakrooster voor in ons appartement gemaakt. Hier wonen we nu met z'n 4 en, Yessie [NL] , Kamilla [KAZ], Theo [FRA] en ik.

Woensdag/ Miercoles 20 09 2017

Werken 09.00 - 17.00 uur. Vandaag weer dezelfde taak als gisteren gedaan! De rozen weggebracht naar de kamers! Alleen dit keer op de derde verdieping. De rest van de dag dezelfde standaard taken gedaan. Totdat Elena (daar werkte ik smiddags mee) tegen ons (nieuwe stagiaire en ik) zei dat we even mee moesten komen naar het kantoor van Mari Carmen. Het bleek dat 1 van de schoonmaaksters jarig was en een taart en drinken had gekocht! Wij kregen ook een heerlijk stukkie taart. Dat scheelde weer een kwartiertje sjokken van kamer naar kamer om te controleren of ze goed schoon waren. In de avond heb ik gelijk maar even het huis schoongemaakt omdat ik mezelf natuurlijk als eerste op de lijst heb gezet, dat is dan wel zo netjes. Maar helaas, het frisse schoongemaakte huis was na een paar uur niet schoon meer omdat we weer in ons appartement poker hebben gespeeld. Maar, ik heb mijn taak in ieder geval af kunnen vinken :)

Donderdag/  Jueves 21 10 17

VRIJ woehoeee. Vandaag ben ik samen met Yessie met de bus naar de hoofstad van Tenerife gegaan. Genaamd 'Santa Cruz'. Hier hebben ze een primark, pull & bear, Berska, Zara en nog veel meer! We hebben veel kleren gekocht en zijn zeker geslaagd. Hier heb ik ook een nieuwe opdracht uitgevoerd! Mijn lieve schoonouders zijn namelijk vorig jaar naar Tenerife geweest en hebben hier een lekker drankje gedronken. Dit drankje hebben ze aan mij meegegeven als opdracht! Het drankje heet: Barraquito. Dit is speciale koffie met o.a. Liqor 43. En het was heerlijk! (Foto's zijn toegevoegd). 's Avonds zijn we naar het strand gegaan samen met Sergio. Er waren grote golven en we probeerden telkens op de golven te komen zodat je naar voren schiet. Toen we uit het water kwamen zaten we onder het rode zeewier. BAH. Het ging er heel moeilijk af en het zat echt OVERAL :( Maar de zee was leuk.

Vrijdag/ Viernes 22 09 2017

Werken 09.00 - 17.00 uur. Hele dag alleen gewerkt, heerlijk. Badjassen en badslippers rondbrengen, chocolaatjes inpakken (foto is toegevoegd), kadeautjes naar de gasten brengen en rozen knippen. Ik heb denk ik wel 100 rozen geknipt vandaag (foto van de prachtige rozen is toegevoegd). 's Avonds heb ik een lekkere pasta salade gemaakt in ons appartement.

Zaterdag/Sabado 23 09 2017

Werken 09.00 - 17.00 uur. Hele dag gewerkt. 's Avonds hadden we een afscheidsborrel van Pedro en Juao en zijn we daarna naar de club 'Blanco' gegaan. We zijn alleen nog maar naar Andana geweest dus Blanco was nieuw voor ons. Het was kleiner dan Andana en het was binnen maar het was een geslaagde avond. Hier zijn we ook 2 Nederlandse jongens tegengekomen die alleen op vakantie waren en elkaar dus ook hadden gevonden. Dit waren de eerste Nederlanders die we in de club tegen zijn gekomen. Of er nog meer volgen weet ik niet, er zijn niet zo veel Nederlandse jongeren meer op het eiland.

Zondag/ Domingo 24 09 2017

Werken 09.00 - 17.00 uur. Mijn laatste dagje Housekeeping! Ik heb even een klein bedankje geschreven voor de Housekeeping medewerkers. Omdat ik ze zo hard vind werken! Het zijn allemaal toppers en dat heb ik ze ook laten weten. s' Avonds naar het strand geweest met Lea en Sergio. De golven waren alleen dit keer wel erg hoog. Ik kon er niet op komen en ben wel 50 keer onder water gesleurd met mijn benen in de lucht... Volgende keer beter!

Maandag/ Lunes 25 09 2017

VRIJ. Vandaag besloot ik even een stuk te gaan lopen en de stad te verkennen. Toen ik mijn broodje hawai zat te eten bij een restaurant zag ik een man tekeningen maken van mensen met een zwarte stift. Op een gegeven moment had hij mij ook getekend!! Je herkent me er niet uit maar de foto is toegevoegd haha. S' middags ben ik met Yessie, Alexandra en Theo naar het natuurzwembad geweest. Het was erg warm dus we konden lekker afkoelen in het koude water. In de avond zijn we omdat het de laatste avond van Pedro en Juoa was naar de karaoke bar gegaan. Dit was erg gezellig! We hebben wel 20 liedjes gezongen met zijn allen en het was eigenlijk ook iets te laat toen we naar huis gingen. We hebben ons een beetje laten meeslepen door de leuke liedjes die nacht.

Dinsdag/ Martes 26 09 2017

VRIJ. Heel erg moeeee van gisteravond. Maar om 10 uur netjes uit bed gegaan om Pedro en Juoa uit te zwaaien. Daarna gelijk weer het bed in gedoken. 's Avonds nog samen met Ivana naar het strand geweest.

Woensdag/ Miercoles 27 09 2017

Werken 08.00 - 16.00 Porteria. Mijn eerste dagje in de Porteria! Spannennnnd. Aangekomen op werk ben ik naar de ingang van het hotel gegaan want daar moet je verzamelen voor de porteria. De taken daar waren niet heel moeilijk want het is eigenlijk gewoon bij de ingang staan en 'goedemorgen' en 'tot ziens' tegen de gasten zeggen. Ook moet je de gasten helpen met hun bagage. Als ze binnen zijn bieden we ze een lekker sapje aan. Als je een rustige dag hebt met heel weinig aankomsten en check-outs, is het dus heel saai. Maar gelukkig zijn er ook nog andere taken. Na het middag eten moest ik bloemen brengen naar verschillende kamers. Op de 5e verdieping (suits) moest ik naar kamer 512. Dat is de Michael Jackson Suite (Hij is hier dus een tijdje geweest). Het bleek dat de gasten in hun kamer waren. Het was een Engels oud stel en ze waren overenthousiast en super aardig. De vrouw gaf me 5(!) euro fooi en de man 2 kussen op de wang. Overdonderd ben ik de suite uitgelopen en hoopte nog meer enthousiaste mensen tegen te komen. Natuurlijk niet gebeurd omdat ik alleen maar de bloemen naar de kamers bracht en dat is no big deal. De Engels mensen zijn gewoon heel rijk en geven aan iedereen die hun wat brengt fooi. Ze verblijven ook een maand lang in deze suite!! om 14.30 uur moest ik naar de llebanteria (Laundry) om was op te vouwen. Hier moet je altijd heen om 14.30 uur als je om 8.00 uur begint in de Porteria.

Donderdag/ Jueves 28 09 2017

Werken 08.00 - 16.00 uur Porteria. Vandaag weer een dagje in de Porteria. Ik begon praatjes te maken met de gasten omdat alleen 'goedemorgen' een beetje saai was. Zo ontmoette ik een kleine Spaanse vrouw en man die erg aardig waren. De Spaanse vrouw wou zelf met mij op de foto omdat ik zo lang was.. Om 14.30 uur ben ik weer naar de llebanteria gegaan om handdoeken, beddengoed en kussenslopen op te vouwen. Om 16.00 uur was ik heerlijk vrij. 's Avonds vrij weinig gedaan (Flikken Maastricht kijken).

Vrijdag/ Viernes 29 09 2017

Werken 08.00 - 16.00 uur Porteria. Vandaag kwam ik de aardige kleine Spaanse vrouw weer tegen en ze gaf me 2 kussen! Dat is normaal in Spanje als je iemand aardig vindt. Wij doen dat zelf ook altijd met onze vrienden hier. S' middags heb ik weer de bloemen rondgebracht. Ik zie ook altijd namen staan op de lijst en zag de naam 'Groothuijse' voorbijkomen. Ik dacht; dat is vast een Nederlander! Bij zijn kamer aangekomen heb ik uit goede moed gevraagd of hij Nederlands was en dat was hij! We hebben een kort gesprekje gehad en later die dag kwam ik hem weer tegen.  's Avonds ben ik met Kamilla de stad ingegaan om een cadeautje te kopen voor Yessie want die is zondag jarig (Yessie als je dit leest, het was dus afgesproken haha). Kamilla en ik waren ook in een enthousiaste bui en hebben de excursie diepzeeduiken geboekt! Dit is tevens ook een opdracht van Noud uit het Bucketlistboek maar dat horen jullie nog. We gaan de excursie zaterdag 7 oktober doen. We krijgen een pak en blijven 40 minuten onder water! Heb er nu al zin in.

Zaterdag/ Sabado 30 09 2017

Werken 13.00 - 21.00 uur Porteria. Vandaag draai ik een latere dienst. Dit betekend dat ik om 13.00 uur begin in de llebanteria en om 14.30 naar Porteria ga. Degene die dan de ochtenddienst heeft gedraaid gaat dan naar llebanteria. Ik werkte vandaag voor het eerst met jongere jongens in de Porteria. De vorige dagen werkte ik met oudere mannen en als die fooi krijgen als ze koffers naar de kamers brengen houden ze het voor henzelf. Wij mogen ook nooit de koffers naar de kamers brengen helaas. Maar vandaag is de fooi eerlijk verdeeld en kreeg ik ook een paar euro. s' Avonds zijn we naar de club Limbo geweest om om 00.00 uur Yessie haar verjaardag te vieren. Limbo is weer een andere club en die was ook erg leuk. Deze was buiten en er werd goede muziek gedraaid. Het was een geslaagd feestje. (foto's toegevoegd).

Zondag/ Domingo 01 10 2017

Werken 13.00 - 21.00 uur. Weer een latere dienst vandaag. Meneer Groothuijsen kwam naar mij toe met leuk nieuws. Hij had Guus Meeuwis hier in het hotel gezien!!! ik hoopte natuurlijk dat ik hem zou zien en stond de hele dag op de uitkijk haha. En oppeens... zag ik hem!!! Ik ben naar hem toe gelopen en toen ik bij hem stond wist ik niet meer wat ik moet zeggen.. ik ben zon sukkel. Maar hij was heel aardig en wou wel met mij op de foto. Achteraf dacht ik het is ook gewoon maar een mens en ik had dit en dit moeten zeggen, maarja dat is altijd achteraf. 's Avonds als een gek bezig met het school verslag want dit moet Dinsdag ingeleverd worden!

Maandag/ Lunes 02 10 2017

Werken 15.00 - 23.00 uur Receptie. Eerste dagje Receptie vandaag. Porteria en Receptie behoort tot dezelfde afdeling dus de ene dag werk je in de Porteria en de andere dag in de Receptie. Het leek me super leuk om hier te werken en ik probeerde alles zo goed mogelijk te onthouden. Ik kreeg leuke taken en mocht zelfs al meekijken hoe een check-in en check-out werkt. Op een gegeven moment kwam Guus(!) aan de Receptie staan! aaaah! eerst was ik weer heel zenuwachtig maar uiteindelijk hebben we 5 minuten gepraat. Zijn zoon(Pepijn) gaat hier een paar maanden wonen om Spaans te leren. Guus was benieuwd of zijn zoon ook kon werken hier in het hotel. Ik heb uitgelegd waar hij naartoe moest mailen etc. Pepijn woont alleen in een appartement en ik ben zo lief om geweest om mijn nummer te geven zodat als hij zich verveeld wel met onze groep op kan trekken. Geen idee of hij dat leuk vond want tot op heden nog niks gehoord. Rond 20.00 uur kwam Suso (werkzaam in Porteria) naar de receptie toe. Hij had honger. Hij had de andere receptionisten even lekker gemaakt met MacDonalds. De hele receptie had nu honger. Suso zei dat als Linda (andere stagiaire die vandaag in Porteria staat) en ik met de taxi naar de Mac gingen om eten op te halen, 3 kwartier eerder naar huis mochten en ook nog zelf wat uitkiezen bij de Mac!! Linda en ik lieten ons dit geen 2 x zeggen en zijn meteen in de taxi gestapt. We moesten zo lachen en toen we weer op het werk aankwamen was het ook zo op. In plaats van 23.00 uur mocht ik om 21.30 uur naar huis! Dit kwam heel goed uit want nu kon ik nog even verder met het schoolverslag.

Dinsdag 03 10 2017

Werken 10.00 - 18.00 uur Receptie. Vroeg opgestaan zodat ik de laatse puntje van het schoolverslag nog even kon aanpassen en dan inleveren. Op het werk stond ik achter de receptie en het was erg leuk. Ik mocht weer veel dingen doen en Pino (Hoofd Receptie) was erg positief tegen mij en probeerde alles uit te leggen. Ze heeft alleen wel met me afgesproken dat ze in het Spaans tegen me praat zodat ik het beter kan leren. Erg lastig soms maar het gaat steeds beter.

Woensdag 04 10 2017

Werken 08.00 - 16.00 uur Porteria. Vandaag weer een dagje gewerkt in Porteria. Heel erg saai want er waren weinig dingen te doen. Uiteindelijk hebben we maar 6 check-outs en 2 Check-ins gehad. Ik ging de bloemen weer wegbrengen en zag dat weer de suite 512 aan de beurt was! En ja hoor, weer hetzelfde verhaal als vorige week. Opgebeurd door hun enthousiasme en 5 euro en 2 kussen rijker verliet ik de suite weer. Na mijn werkdag heb ik even gerelaxed met een masker en ben lekker vroeg gaan slapen.

Donderdag 05 10 2017

VRIJ. Na 8 dagen werken eindelijk weer een dagje vrij. Ik ben gaan shoppen in het shoppingcentrum hier dichtbij. Mijn kledingkast is vol en mijn portemonnee leeg maar het was een geslaagde dag. Op dit moment schrijf ik deze blog en misschien gaan we zo nog naar de karaoke dag. Morgen ben ik ook nog vrij en Zaterdag ga ik duiken(!) en s'middags weer werken in de Receptie.

Doeiiiii!

PS; Vind je het leuk om deze blogs te lezen en op de hoogte te blijven? Zet jezelf dan in de mailingslijst! Want ik zet niet elke keer de blogs op Facebook.

xoxoxo.

1. Sanne:
    6 oktober 2017
    Wat een geweldige avonturen maak je mee Rosanne!
    Leuk om te lezen!
    En ook cool dat je daar er aan denkt om Flikken Maastricht te kijken.
    Volg je Flikken Rotterdam ook? Dat is er nu elke vrijdag op.

Geniet er van! Super gaaf!
  2. Annet Doldersum:
    6 oktober 2017
    Mooi om te lezen Rosanne , geniet van je leerzame tijd

Groetjes Annet