Tweede Reisverhaal + 1e opdracht!!

17 september 2017 - Tenerife, Spanje

Hallo allemaal!

Ik heb weer even de tijd genomen om jullie weer op de hoogte te brengen van mijn avonturen en ervaringen hier. Ik heb inmiddels ook een opdracht uit het Bucketlistboek uitgevoerd. (Op mijn profiel hier op de site lees je uitleg over het Bucketlistboek). Toen ik heb erg gelachen bij het lezen van alle opdrachten. Als ik ze allemaal uitvoer komen ze ook in deze blogs dus kom je ze zo te weten :)

Vrijdag/ Viernes 08 09 17

Weer een dagje werken. Omdat ik op mijn eerste werkdag de blaren zo erg had dat het Ursela opviel, mocht ik de rest van de dagen andere schoenen aan! Zo blij mee, nu kunnen de blaren een beetje helen en loop ik veel lekkerder en gaat het werken ook beter. Ik ging dus blij naar het werk toe. Ik begon met chocolaatjes uit een doos in een andere doos doen... 4 dozen met 90 chocolaatjes moest ik maken. Eerst deed ik het helemaal verkeerd omdat ze het vertelde in het spaans , zo lastig soms. Ik gokte het er maar op dat de chocolaatjes van de ene doos naar de andere doos moesten. Ik zat me al helemaal af te vragen wat het nut ervan was en waarom ze niet gewoon de volle dozen gebruikten. Na 2 volle dozen verder zag mijn leidinggevende het en zei; neeee, niet zo! 90 per doos! Woops, dacht ik, foutje.  Gelukkig kwam het goed en ging ik na de chocolaatjes weer verder met het rondbrengen van badjassen en badslippers. Rond een uurtje of 12.30 uur, gingen we lunchen. Na de lunch moest ik met Ursula mee, weer alle kamers bij langs om te checken of ze goed waren schoongemaakt door de schoonmaaksters. Ursula is een kleine vrouw met heel veel pit. Ze stapt van afdeling naar afdeling, van kamer naar kamer in een hoog tempo. Ik loop er steeds hijgend en puffend achteraan. Met Ursula is het wel lastiger werken als met Elena, want Elena spreekt Engels en Ursula totaal niet. Soms snap ik er niks van en zeg ik maar gewoon 'vale' (betekent Okee en spreek je uit als 'balee') of 'si' (ja). Toen ik om 17.00 uur (eindelijk) vrij was, at ik weer in de bedrijfskantine en ging daarna snel naar het appartement, omkleden en lekker relaxen.

Zaterdag; Sabado 09 09 2017

Weer een dagje werken! Aangekomen in het kantoor van Mari Carmen (die dus hoger staat dan Elena en Ursula ben ik achtergekomen) zag ik de lege chocolade dozen al staan. Uit mezelf die maar even weer gevuld met 90 chocolaatjes. Daarna weer het standaard riedeltje, badjassen & badslippers, kamers controleren in hoog tempo, en weer vrij. Vandaag werkte ik weer met Ursula, terwijl Elena ook aan het werk was! Dat wekte wat frustraties bij me op. Elena praat Engels dus heb ik nog wat te praten en is het aangenamer werken, Ursula is wel een lieve vrouw en we proberen wel met elkaar te communiceren maar het gaat niet zo gemakkelijk als met Elena. Maar ik snap dus niet waarom Mari Carmen me bij Ursula zet. Maar ja, op deze manier werk ik goed aan mijn Spaans en dat is ook wel een beetje nodig.

Nadat ik vrij was heb ik nog even 2 uurtjes geslapen en daarna gingen we met een groep naar 'Beach club Andana'. Na 40 minuten in de rij te hebben gestaan (pffff) konden we eindelijk naar binnen. Het zag er super uit. De dansvloer was in de openlucht met wat barren en een paar VIP plekken. De muziek was Spaans en Engelstalig en erg goed! Helaas moesten we de volgende dag werken en konden we het niet al te laat maken [03.00 uur oeps].

Zondag; Domingo 10 09 2017

Met erge wallen en hoofdpijn naar het werk gegaan. Ik hoopte dat de dag snel voorbij zou gaan want dan kon ik nog even slapen voordat we vanavond het afscheidsdiner van Lydia hebben. Helaas was dit de langste werkdag tot nu toe voor mijn gevoel.. Voeten en benen deden erg zeer van al dat lopen en ik moest Alweer met Ursula werken. Het is echt een lieve vrouw hoor, maar ik vind het gewoon irritant dat ik soms geen snars snap van wat ze zegt. Nu even het hoogtepuntje van deze dag: Ik heb de grootste suite van Hotel Botanico gezien! Ook wel de 'Bill Clinton Suite' genoemd! Waarom? Omdat hij in deze suite heeft geslapen in 2005! (ik heb in dezelfde stoel als hem gezeten aaaah). Maar deze suite was echt super groot. 400 m2 met 3 badkamers, bubbelbaden, 1 jacuzzi binnen en 1 jacuzzi buiten. Voor deze suite betaal je ook even 1769 euro per nacht :O. Toen ik thuis was gekomen na het werk heb ik weer even geslapen en zijn we s'avonds naar een restaurant geweest met cocktails voor 5 euro! Hier heb ik lekkere lasagne gegeten. Dit was het afscheidsdiner voor Lydia die zaterdag helaas vertrekt.

Maandag; Lunes 11 09 2017

Weer een dagje werken. Vandaag ook een paar pakketjes naar de kamers van gasten gebracht. Soms waren ze in hun kamer en maakte ik even een praatje. Dit vond ik leuk, want nu had ik ook contact met de gasten, wat je weinig tot niet hebt in de housekeeping. De rest van de dag was hetzelfde dan de andere werkdagen. S' avonds naar het strand geweest met Pedro, Juao en Lydia. Dit was de eerste keer dat ik in de zee heb gezwommen en het was heerlijk. We waren bij een plek met veel rotsen en geen zand. We gingen via de rotsen het water in en leerden een paar Duitsers kennen. 1 van hen had een duikbril die we mochten lenen. Ik deed hem op en keek onder water en het was prachtig! Net als in de films, hele mooie riffen en vissen en onderwater planten. Ik ga zelf ook nog even een duikbril kopen (a).
Toen we terug waren van het strand en weer helemaal fris en fruitig waren, zijn we naar de karaoke bar geweest! Dit was supergezellig. Natuurlijk hebben we ook allemaal een paar liedjes gezongen. Hier heb ik ook [de eerste] opdracht van iemand uit het Bucketlistboek uitgevoerd! De opdracht luidt als volgt:

'Zing een volledig Spaanstalig nummer en film het als bewijs' van Nick Arends.

Nou Nick, Tis helemaal gelukt hoor. Misschien ken je het liedje wel ;) Het filmpje staat toegevoegd bij de video's.

Nadat wij onze (feest)nummers hadden gezongen begonnen er andere mensen te zingen. En wij, die totaal niet kunnen zingen, waren oprecht verbaasd dat elke Spanjaard die zong, een prachtig stemgeluid heeft! Echt, volgens mij kan elke Spanjaard zingen! We hebben nog een uurtje genoten van de prachtige liederen die gezongen werden en zijn daarna naar huis gegaan.

Dinsdag; Martes 12 09 2017

Een vrije dag! Samen met Yessie en Ivana zijn we eerst naar het politiebureau gegaan om het laatste te regelen voor onze papieren hier. Daarna hebben we geluncht en heb ik voor het eerst sinds lange tijd brood gegeten. In de bedrijfskantine is de lunch hetzelfde als het avondeten dus altijd warm. Na de lunch zijn we naar een strand gegaan en hebben we weer heerlijk gezwommen. Dit was gelukkig wel een zandstrand, maar als je de zee in ging was het zand verdwenen en waren er rotsen. Maar dat heeft de pret niet bedorven. S' avonds zijn Lydia, Kamilla, Yessie en ik (weer, oeps) naar het casino geweest. De vorige keer had ik 40 euro winst en dit keer 20 euro! Geslaagd dus. Maar we gaan de eerst komende tijd niet meer heen omdat we onszelf kennen en er straks elke dag zitten (verstandig hea).

Toen we thuis waren voelde ik me niet zo lekker, was erg beroerd en had het gevoel alsof ik elk moment kon gaan overgeven. Na een halfuur was dat ook zo. Helaas had ik een virus te pakken genaamd 'Reizigersdiarree' (Sorry tis niet zo fris maar kan er ook niks aan doen). Dit heb ik ook gehad in 2014 na een vakantie in Turkije. Elk uur van de nacht werd ik wakker en ging ik weer naar de badkamer toe. Dit was echt heel vervelend. Heb bijna niet geslapen en morgen moet ik werken :(

Woensdag; Miercoles 13 09 2017

Vandaag dus niet naar het werk gegaan omdat ik nog steeds misselijk was en erg moe. Ik heb de hele dag op bed gelegen en gelukkig wel goed gedronken en gegeten. Toen ik me verveelde ging ik niet met huiswerk bezig maar ben ik opnieuw begonnen met de serie Flikken Maastricht, die had ik nog op mijn laptop staan. Domste wat ik kon doen. Heb 3 afleveringen gekeken en wil steeds verder kijken. Doei huiswerk...

Donderdag; Jueves 14 09 2017

Voel me weer helemaal de oude! Gelukkig maar. Ben weer aan het werk gegaan vandaag. Het werk was weer hetzelfde als de vorige dagen. Wat ik vergeten ben te vertellen in mijn eerste blog was, dat ik op mijn eerste werkdag(!), een supergrote edelsteen in een kluis had gevonden. Volgens mij was die heel veel geld waard. Maar ik ben natuurlijk zo netjes geweest om hem aan mijn leidinggevende te geven. Maar wat gebeurde er vandaag, toen ik badjassen en badslippers naar 1 van de kamers bracht, zag ik een Ipod liggen. De kamer was leeg dus die was iemand vergeten. De verleiding was groot maar deze heb ik ook netjes aan mijn leidinggevende gegeven.

's Avonds een potje gepokerd in ons appartement. Voordat Yessie, Ivana en ik hier in Tenerife waren, werd er nooit gepokerd. Dus dat hebben we er even mooi ingebracht. We hebben met 1 euro inzet gespeeld omdat de meeste nog niet echt wisten hoe het moest. Het was een gezellige avond.

Vrijdag; Viernes 15 09 2017

Weer een dagje gewerkt. Valt niet heel veel meer over te vertellen helaas. Dezelfde dingen en geen vernieuwende taken. Maar geeft niks, ik heb het nog steeds wel naar mijn zin.

's Avonds zijn we met een groep uit eten geweest bij Arianna (Supergoede pizzeria), Dit was nog een keer voor Lydia omdat ze morgen naar huis gaat. Hier moet je reserveren anders kom je er niet in omdat het vol is. Wij hadden gereserveerd om 22.00 uur. Hier is het normaal om zo laat nog avond te eten :O Gelukkig had ik thuis om 17.00 uur nog een klein beetje gegeten, anders hou ik dat niet vol. Ik heb een Pizza Tropicale besteld (Ham, Kaas, Champignons en Ananas). Toen ik hem kreeg schrok ik! Hij was zo groot! Uiteindelijk maar de helft op kunnen krijgen. Volgende keer deel ik hem met iemand. (Foto van de pizza is toegevoegd bij het kopje Foto's).

Zaterdag/ Sabado 16 09 2017

Dagje werken. Na het werk heb ik nog even een powernapje gedaan omdat we 's avonds weer naar Beachclub Andana gingen. Dit was weer erg gezellig! De muziek was goed, ik waardeer de Spaanse muziek hier steeds meer. Hier heb ik ook een paar fototjes van toegevoegd.

Zondag/ Domingo 17 09 2017

Lekker uitslapen! Even gedoucht en gegeten en hier zit ik nu. Achter mijn laptoppie. Vanavond gaan we weer naar het Chinese restaurant om te eten.

De foto's van mijn vorige blog en dit blog zijn toegevoegd onder het kopje : Foto's.

PS; Vind je het leuk om deze blogs te lezen en op de hoogte te blijven? Zet jezelf dan in de mailingslijst! Want ik zet niet elke keer de blogs op Facebook.

xoxoxo.

1. Maud Hesselink:
    17 september 2017
    Prachtige fotosssss!! 😍😍
  2. Wendy:
    17 september 2017
    Jaaa superleuk geschreven weer! Ik wil op de mailinglijst, waar doe ik dat? Mooi gezongen hoor haha, keer wat anders dan Marco Borsato Xxxxx loveyouu
  3. Karin meijers:
    18 september 2017
    Prachtig de foto's en weer leuk om te lezen Rosanne jou verslagen
  4. Sharon:
    18 september 2017