Eerste reisverhaaaaaaaaaal

7 september 2017 - Tenerife, Spanje

Joehoee! Nu voor 5 dagen in Tenerife en er is al van alles gebeurd. Hieronder zal ik alles van het begin tot het nu uitleggen. Om te beginnen met de;

Zaterdag/ Sábado 02 09 2017

Na afscheid te hebben genomen van mijn lieve familie en vrienden op het vliegveld van Rotterdam, vlogen Yessie, Ivana en ik naar Tenerife. We zaten ongeveer 3,5 uur in het vliegveld en de piloot begon het een en ander te vertellen over wat er uit het raam te zien was. Toen we bijna gingen landen vertelde hij dat het op het vliegveld maar 16 graden was en er heel veel wind stond. Wij keken elkaar geschokt aan en vroegen ons af hoe dat nu kon. Ivana vertelde het interessante verhaal over een man die een paar 100 jaar geleden het eiland mocht inrichten etc. Hij wou een vliegveld bouwen en had alle bouwplannen klaar. Toen overleed hij plotseling en niemand wist waar hij het vliegveld wou bouwen. Hij had een kaart achtergelaten met daarop een groot rood kruis. De mensen dachten dat moet het vast zijn! Dus begonnen ze met het bouwen van een vliegveld. Al snel kwamen ze erachter dat dit een verschrikkelijke plek was voor een vliegveld omdat er altijd wind stond en het de meeste keren mistig was. Waarschijnlijk bedoelde de man met het rode kruis; 'niks bouwen, verschrikkelijke plek". Dit vliegveld is in het Noorden van het eiland gebouwd en er werd later ook een vliegveld gebouwd in het Zuiden van het eiland. Hier zijn we geland na een vlucht van 4 uur en 15 minuten. Hier was het dus geen 16 graden maar 26 graden! En heerlijk zonnig weer :)

We waren moe van de reis en wouden graag zo snel mogelijk naar de plek van bestemming. Na geïnformeerd te hebben welke bus we moesten nemen werd er gezegd dat we nog 50 min. moesten wachten. We besloten te eten bij de Burgerking. Na het eten moesten we nog maar een paar minuten wachten. Toen de bus arriveerde, waren er veel mensen voor ons. Ze propten hun koffers in het laadruim en gingen snel zitten. Wij, met een koffer van 30 kilo en een handbagage koffer, kregen onze bagage niet in het ruim. Het paste er niet meer bij. Toen ik wou vragen of de buschauffeur even wou helpen werd er gezegd dat de bus vol zat *huil*. Of we moesten nog eens 50 min wachten of een taxi nemen. We gingen voor de taxi. Na een uurtje met de Taxi kwamen we in Puerta de la Cruz aan. De weg ernaar toe gaf ons een prachtig zicht van het Eiland. Toen we bij ons hotel aankwamen ging het even mis.

Er lag maar 1 sleutel klaar voor het appartement in plaats van 3. Wij baalden want we wouden zo snel mogelijk onze koffers uitpakken. Het bleek dat er nog 2 meisjes in het appartement verbleven omdat ze maandag pas naar huis gingen. Na een overleg met de hotelmanager mochten Yessie en ik voor 2 nachten in het hotel slapen. Ivana ging alvast naar het appartement toe. Yessie en ik baalden er wel van maar het moest maar even zo. De kamer was erg mooi en de bedden lagen heerlijk.

Zondag; Domingo 03 09 2017

Na heerlijk te hebben geslapen mochten we ook deelnemen aan het ontbijt van het hotel waar de gasten 30 euro voor betalen. Het ontbijt was heel erg uitgebreid, ik heb dan ook heerlijk ontbeten. Daarna kregen we een kleine rondleiding door het hotel van Sandra, ook een stagiaire maar wel in de directie. We zijn die dag ook naar de stad geweest en hebben rondgelopen door het centrum. Op zoek naar pantys en ballerinas omdat we die aanmoeten tijdens het werk. Uiteindelijk gevonden en gekocht. 's avonds wouden we gaan pokeren met een paar meiden in het appartement van Ivana (en 4 andere meiden en 1 jongen, 1 van de meiden is samen met de jongen een stel en delen een kamer). Yessie en ik besloten om alvast onze ballerina's in te lopen van het hotel naar Ivana's appartement. Superslecht plan! Gelijk al open blaren :( We gingen pokeren samen met Sandra, Ivana en Alexandra. Alleen Sandra snapte het een beetje, aan de rest heb ik het uitgelegd. Tijdens het pokeren, ook even een pizza laten bezorgen die superheerlijk was. Uiteindelijk weer terug gelopen naar het hotel met superzere voeten...

Maandag; Lunes 04 09 2017

Mijn eerste werkdag! Ik moest om 09.00 uur beginnen bij de Housekeeping. Om half 9 zat ik in de bedrijfskantine aan het ontbijt (want hier mag ik 3x per dag gebruik van maken ook als ik niet hoef te werken [ontbijt, lunch, diner]). Het ontbijt viel tegen, vooral na ons luxe ontbijt van de dag ervoor. Er lag alleen stokbrood met ham of kaas. Na dat naar binnen te hebben gewerkt wou ik op weg gaan naar het verzamelpunt van de Housekeeping toen Sandra naar ons toe kwam met 2 sleutels en het nieuws dat we naar ons appartement konden en dat we nu uit het hotel moesten... Ik mocht dan rustig aan doen met de koffer inpakken in het hotel en uitpakken in het appartement en rond een uurtje of 12 beginnen i.p.v. 9 uur. Met werkkleding en al liepen we naar ons appartement (25 graden en hele zware koffers). Daar aangekomen kregen we de buitendeur (denk aan flatdeur met sleutelslot) niet open. 'shittt' dachten we! Na vaak proberen kregen we hem uiteindelijk open! We moesten met een trap na de eerste verdieping en zagen een lift. Die bleek het niet te doen en met gezucht en gesteun de koffers naar boven gebracht. Yessie stak haar sleutel in het slot en wou de deur openen. Dit lukte niet!! De sleutel zat vast en we kregen hem met geen mogelijkheid naar links, rechts, onder, boven, niks! We hebben Sandra gebeld, ze kwam maar kreeg ook geen beweging in de sleutel. Sandra heeft een reparateur gebeld en die kwam er aan, hij voelde aan de sleutel en brabbelde wat in het spaans. Met een baco (gereedschap, niet het drankje ;)) probeerde hij de sleutel te draaien. Hij begon er aan te trekken en wij kregen onze twijfels. Op een gegeven moment kreeg hij beweging! Maar wat bleek nou! Hij had maar de helft van de sleutel in zijn handen.. pfff... Hij weer terug naar het hotel en kwam even later terug met een grotere gereedschapskist. Gelukkig kreeg hij de deur open en konden we eindelijk ons appartement zien! Ivana's appartement hadden we al gezien en die zag er superschoon uit. Vol goede moed stapten we naar binnen en in het eerste opzicht zag het er goed uit. We hebben een grote kamer en een eigen douche met zn 2en. Toen we alles van dichtbij zagen was het wat minder. Het was erg vies en een grote schoonmaakbeurt was hoognodig. Inmiddels was het 12.00 uur en ik moest werken, ik had nog geen tijd gehad om mijn koffers uit te pakken. Omdat ik in Housekeeping begin mag ik zelf 2 dagen uitkiezen die ik vrij ben. Ik heb ervoor gekozen om dan toch maar deze maandag vrij te nemen om schoon te maken en de koffers uitpakken. Dit was goedgekeurd en we zijn ook de hele middag en avond bezig geweest. 's avonds hielpen 2 huisgenoten (Kamilla & Lydia) mee met schoonmaken en we leerden elkaar beter kennen. Het zijn hele leuke meiden. Lydia, Yessie en ik hebben s' avonds gegeten bij een chinees restaurant die een buffet heeft voor 8,70. Heerlijk!

Dinsdag, Martes 05 09 2017

Vandaag begin ik dus wel echt met werken. Om half 9 zat ik weer aan het(zelfde) ontbijt, en om 9.00 uur ben ik naar de housekeeping gegaan. Ik had de ballerinas weer aan en voelde mijn blaren gelijk al. Aangekomen bij de housekeeping en het bleek dat niemand Engels sprak. De communicatie was moeilijk maar de werkzaamheden wat makkelijker. Mijn leidinggevende was Ursula en er liep een andere jonge werkneemster met mij mee en deed voor wat ik moest doen. Ik moest nieuwe badjassen en badslippers in de kamers leggen. Na 2 kamers te hebben gehad mocht ik dit alleen verder doen. Dit vond ik erg prettig want nu kon werken op de manier waarvan ik denk dat die het beste is. S'middags nog samen met Ursula de door de schoonmaaksters schoongemaakte kamers gecontroleerd of ze wel echt schoon waren. Dit was ook leuk werk om te doen. s'avonds samen met Lydia naar de supermarkt en stad geweest. Dit was erg gezellig.

Woensdag/ Miéroles 06 09 2017

Weer een dagje vrij! Eigenlijk wilde ik deze dag en aankomende zondag kiezen om vrij te zijn. Deze dag omdat Yessie en Ivana ook vrij zijn en we naar het politie bureau moeten voor een NIE number (ook wel burger service nummer genoemd), en zondag omdat we zaterdag een afscheidsfeestje hebben van een collega die de volgende week weggaat. Maar omdat ik maandag al vrij heb genomen moet ik de rest van de week gewoon werken. 's ochtends zijn we dus eerst naar het politiebureau gegaan en s' middags naar een natuurzwembad! Dit was echt supergroot. De baden waren gevuld met zeewater en het was heerlijk om hierin te zwemmen. De zon scheen volop dus we hadden de perfecte dag vrij. s' Avonds hebben we dit dan ook dik gemerkt want we zijn alle drie super verbrand. We hebben opnieuw gegeten bij het chinese restaurant en s' avonds ben ik nog met Lydia en Kamilla naar het casino geweest.

Donderdag; Jueves 07 09 2017

Tweede werkdag vandaag :). Vandaag werkte ik met   andere vrouwen. Marie Carmen & Elena, deze 2 vrouwen hebben dezelfde functie als Ursula. Gelukkig sprak Elena Engels, ik liep een groot deel van de dag samen met haar en we konden dus wel gesprekken voeren. Ik deed dezelfde werktaken als dinsdag maar het was nog steeds erg leuk. De collega's zijn allemaal super aardig en IEDEREEN zegt iets tegen elkaar als ze elkaar zien. Na het werk, samen met Yessie een pizza gegeten omdat het diner altijd hetzelfde is als de lunch in de bedrijfskantine en de lunch viel ons tegen (nasi met vis erin en dat soort dingen, blehh) en daarom aten we liever bij het appartement.  Nu heerlijk op bedje want morgen weer een dagje werken!

xoxoxo

1. Annet Doldersum:
    7 september 2017
    Nog maar net vertrokken en al heel wat beleefd , leuk om te lezen Rosanne ...... hoop dat je niet al teveel last houdt van je blaren
  2. Maud Hesselink:
    7 september 2017
    Ah super leuk dit! Heb je nog wat gewonnen bij het casino? Gedoe trouwens met die sleutel enzo ja... jemig.
  3. Nick:
    Mooi verhaal!
    Maar hoezo ballerina's???

Groeten!
  4. Marlon franke:
    8 september 2017
    Heel veel succes rosanne!
    Hopen dat straks alles een beetje mee zit 😂
  5. Wendy:
    Heel leuk verteld! Fijn om te lezen 😃 Doe ze de groetjes maar! 😘😘
  6. Rosanne Kroeze:
    8 september 2017
    @Annet. Dankjewel! Hoop het ook niet, ben ze nu elke keer aan het ontsmetten maar gaan steeds weer open door de schoenen :(

@Maud. Jaaa 40 euro winst :D en Kamilla en Lydia hadden het nog nooit gedaan en Kamilla heeft 150 euro winst! :O en Lydia helaas een 10tje verlies.

@Nick. Ballerinas staan netter ofzo en daarom moeten we die dragen...

@Marlon. Dankjewel Marlon! Hoop het ook haha.

@Wendy. Thanks wen! je krijgt vast de groetjes terug! xx
  7. Je vader:
    8 september 2017
    Nou Rosanne, al heel wat beleeft tot nu toe.. toch ook leuke dingen! fijn dat je het met iedereen goed kunt worden.. heel veel fun en werkplezier..!
  8. Jessica:
    9 september 2017
    Super leuk om te lezen. Waarom eigenlijk ballerina's?
    Leuk dat je het fijn vind. Eerst housekeeping voor een paar weekjes of zo? Eem lekker poetsen 😝😝
    Dikke kus en geniet xx
  9. Karin meijers:
    14 september 2017
    hey Rosanne erg mooi om te lezen,ben al weer benieuwd naar het volgende verslag.
    ha ha
    kikke dus xxx
  10. Rosanne Kroeze:
    17 september 2017
    @Jessica @Karin Ballerinas omdat het beter staat ofzo, dat denk ik haha. Kikke dus terug xxxxx